یک هزار و 400 واحد تولیدی فارس زیر پوشش استاندارد هستند


یک هزار و 400 واحد تولیدی فارس زیر پوشش استاندارد هستند

شیراز- ایرنا- مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس، با اشاره به روند رو به جلو استانداردسازی در این استان گفت: هم‌اینک حدود یک هزار و 400 واحد تولیدی فارس زیر پوشش استاندارد قرار دارند و سالانه چهار هزار بار بازدید سرزده از این واحدها انجام می‌شود.

مرتضی رهنما، پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز استاندارد و تجلیل از واحدهای نمونه در زمینه رعایت استاندارد در شیراز افزود: همچنین سالانه به طور متوسط سه هزار و ۵۰۰ نمونه تولیدی از خط تولید، انبار و بازار نمونه‌برداری می‌شود.
وی بیان داشت: سالانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ آسانسور در استان تاییدیه استاندارد دریافت می‌کنند، حدود ۱۲ هزار واحد صنفی عرضه کننده کالای استاندارد و یک هزار و ۴۰۰ وسیله بازی نیز مورد بازرسی قرار می‌گیرند.
او اضافه کرد: هم‌اینک حدود ۲ هزار محصول در استان فارس تحت شماره استاندارد در بازارهای استان، کشور و خارج از کشور عرضه می‌شود.
مدیر کل استاندارد فارس اظهار داشت: در بحث فعال‌سازی ظرفیت خالی واحدهای استاندارد استان نیز ظرف ۶ ماه گذشته حدود ۱۲۰ قراداد ظرفیت خالی بسته شده که نشان می‌دهد واحدهای تولیدی استان به این مساله توجه ویژه داشته‌اند.
رهنما گفت: با توجه به تاکید استاندار فارس در شورای سلامت مبنی بر لزوم توجه به سالم سازی محصولات کشاورزی، این برنامه در دستور کار جدی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان قرار گرفته و تاکنون ۳۵ پروانه حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی صادر شده است.
وی ادامه داد: عرضه محصولات حلال در بازار کشورهای خارجی نیز از دیگر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فارس است که این محصولات علاوه بر کشورهای مسلمان مورد استقبال کشورهای غیر مسلمان نیز قرار گرفته است.
در این آیین از تعدادی از واحدهای تولیدی نمونه استاندارد در سطح ملی و استانی تجلیل شد.

استاندارد و استاندارد کردن، از پایه‌های علم و فناوری است که در پیشرفت صنعت و اقتصاد نقشی بسزا دارد. استاندارد به معنای نظمی مبتنی بر نتایج ثابت علوم، فنون و تجربه‌های بشری است که به صورت قواعد، مقررات و نظام هایی با هدف ایجاد هماهنگی و وحدت رویه، افزایش میزان تفاهم، تسهیل ارتباطات، توسعه صنعت، صرفه‌جویی در اقتصاد ملی، حفظ سلامت و ایمنی عمومی به کار می‌رود.

اندیشه تشکیل سازمان بین‌المللی استاندارد در چهاردهم اکتبر سال ۱۹۴۷ میلادی در نشست روسای موسسه‌های استاندارد ۲۵ کشور در لندن (مرکز کشور انگلستان) شکل گرفت. هم اینک مقر این سازمان در شهر ژنو در کشور سوییس است و از سال ۱۹۷۰، چهاردهم اکتبر برابر با بیست و دوم مهرماه به عنوان روز جهانی استاندارد نامگذاری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی