آستارایی ها آب شرب را با دبه از چشمه ها تأمین می کنند


آستارایی ها آب شرب را با دبه از چشمه ها تأمین می کنند

نماینده شهرستان مرزی بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم آستارا، آب شرب مورد نیاز خود را در بسیاری از روزهای سال با دبه از چشمه های اطراف شهر تأمین می کنند.

غلامرضا مرحبا در جلسه بررسی وضعیت آب و فاضلاب آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: "آب" به شکل مستقیم با زندگی بشر و تأمین سلامت انسان ها سر و کار دارد.

وی با بیان اینکه آستارا یکی از پرباران ترین شهرهای کشور است، ادامه داد: با تحویل سال نو و آغاز نوروز، بحران کم آب در آستارا آغاز و تا پایان مهرماه هر سال تداوم می یابد.

وی با تأکید بر اینکه در برخی نقاط شهر و بسیاری از روستاها با بحران بی آبی مواجه هستیم، افزود: آب های زیر زمینی آستارا کیفیت ندارد و مردم این شهر، آب شرب مورد نیاز خود را در بسیاری از روزهای سال با دبه از چشمه های اطراف شهر تأمین می کنند.

مرحبا با اشاره به اینکه همه اقدامات انجام شده در حوزه آب و فاضلاب آستارا مقطعی است، خاطرنشان کرد: روستاهای پر جمعیتی مثل ویرمونی، عنبران، عباس آباد، سیبلی، چلوند و سایر روستاها با مشکل حاد بی آبی روبرو هستند به طوری که حتی در ایام تابستان حدود ۶ روز آب ندارند.

نماینده آستارا برخی اقدامات انجام شده برای بلند مدت توسط دستگاه های مربوطه را قابل تقدیر برشمرد و تصریح کرد: باید اقدامات کوتاه مدت را از همین امروز برای روستاها انجام دهیم تا پیش از آغاز فصل گرما، شاهد کاهش برخی از مشکلات باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه این اصلا خوب نیست که مردم این شهرستان با دبه ها و بطری های آب معدنی گذران زندگی کنند، یادآور شد: روابط عمومی دستگاه های مربوطه، اقدامات مهم و تأثیر گذار را برای مردم اطلاع رسانی کنند و فرهنگ بهره برداری از آب شرب نیز در جامعه نهادینه شود.

آستارایی ها آب شرب را با دبه از چشمه ها تأمین می کنند

دفع فاضلاب شهری آستارا به روش سنتی

عباس صابر، فرماندار آستارا در این جلسه اظهار کرد: مشکلات موجود در آب آستارا باید از راه های مختلف حل شود.

وی با اشاره به اینکه فاضلاب آستارا به روش سنتی دفع می شود که مشکلات بهداشتی مرتبط با خود را دارد، خاطرنشان کرد: پس از افزایش آپارتمان سازی در سطح شهر، جمع آوری سنتی فاضلاب شهری به یک چالش جدی تبدیل شده است.

صابر با تأکید بر اینکه برخی از آپارتمان ها برای کاهش حجم فاضلاب های ساختمان های خود، دستگاه های پمپ را برای رها سازی در معابر عمومی نصب کرده اند، تصریح کرد: این مسأله مشکلات بهداشتی را ایجاد کرده است که باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

وی در پایان اضافه کرد: با توجه به ورود جمعیت شناور ۳ الی ۵ هزار نفری گردشگر داخلی و خارجی در روز، باید خدمات انجام شده با مدنظر قرار دادن این مهم باشد.

آستارایی ها آب شرب را با دبه از چشمه ها تأمین می کنند

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی