عشایر کشت ‌و صنعت مغان کشت بهاره را در زمین‌های خود انجام می‌دهند


عشایر کشت ‌و صنعت مغان کشت بهاره را در زمین‌های خود انجام می‌دهند

اردبیل - ایرنا- استاندار اردبیل تاکید کرد که با پیگیری و عملیاتی شدن مصوبه هیات دولت در زمینه واگذاری اراضی عشایر محدوده مجتمع کشت و صنعت مغان در ماههای آتی، آنها کشت بهاره خود را در زمین‌های متعلق به خود انجام خواهند داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، عشایر محدوده مجتمع کشت و صنعت مغان از دهها سال بر سر مالکیت بخشی از اراضی منطقه با این شرکت بزرگ کشاورزی و دامپروری در پارس آباد مغان اختلاف دارند.

اکبر بهنامجو در دیدار با روسای طوایف و ریش سفیدان عشایر مغان در بخشداری اسلام آباد شهرستان پارس آباد مغان گفت:صدور سند واگذاری اراضی به عشایر غیور مغان بعد از مصوب هیات دولت پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: دغدغه اصلی عشایر رسیدن به حقوق عرفی خود بیش از ۴۰سال انتظار بود که خوشبختانه با پیگیری‌های شبانه روزی و با تصویب هیئت دولت محقق شد.

او با بیان اینکه اقدام در زمینه تصمیم گیری و واگذاری اراضی عشایر به دلیل شیوع بیماری کرونا چند ماه به تعویق افتاد، افزود: اراضی واگذاری محدوده کشت و صنعت باید از زمین های این شرکت تفکیک و در اختیار این عشایر قرار گیرد.

عشایر کشت ‌و صنعت مغان کشت بهاره را در زمین‌های خود انجام می‌دهند

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه نقشه تفکیک اراضی طی جلسات متعدد مشخص شده است، گفت: این اراضی حق بلاشک عشایر بوده و اما در زمینه مالکیت سال‌ها مورد اختلاف بوده و خوشبختانه در دولت تدبیر و امید با پیگیری‌های انجام شده واگذاری آن به عشایر محقق می‌شود و قبل از پایان دولت دوازدهم برای همه واجدان شرایط مستقر در منطقه سند مالکیت صادر می‌شود.

بهنامجو تشریح کرد: همه باید دست به دست هم داده و آرامش، امید و آسایش را برای خانواده‌های عشایر ایجاد کنیم و هیچ مشکلی برای تفکیک اراضی عشایر وجود ندارد.

وی اظهار کرد: باطل شدن واگذاری کشت و صنعت هیچ تاثیری در تفیک زمین‌های عشایر و حق آنها ندارد چرا که مصوبه دولت برای حق عرفی آنها این است که از زمین‌های کشت و صنعت کسر و به اسکان، اراضی کشت و دامپروری عشایر اضافه شود.

او نحوه واگذاری را بسیار ساده بر شمرد و گفت: خوشبختانه زمین تخصیص داده شده به عشایر بین سازمان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن تقسیم شده و این دستگاه ها با شناسایی افراد واجد شرایط زمین‌های مشخص شده را طبق نقشه در اختیار عشایر قرار می‌دهند.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه رضایت خداوند و رضایت مسوولان، رضایت عشایر است، افزود: همه ما در راستای ایجاد آرامش و رضایت عشایر زحمت‌کش تلاش می‌کنیم و بطور قطع این تقسیم بندی اراضی بین عشایر به نفع آنها خواهد بود.

در این دیدار روسای طوایف و معتمدان روستاهای محدوده کشت و صنعت مغان پیشنهاد و مشکلات خود را مطرح کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها