100 تُن آرد ترمیمی به نانوایی‌های بوکان اختصاص یافت


100 تُن آرد ترمیمی به نانوایی‌های بوکان اختصاص یافت

مهاباد- ایرنا- فرماندار بوکان گفت: به منظور جبران کمبود عرضه نان، 100 تُن آرد ترمیمی به نانوایی‌های این شهرستان اختصاص یافت که با توزیع آن، هیچ مشکلی در مورد کمبود نان در این منطقه باقی نخواهد ماند.

محمد امین‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار آرد ترمیمی اختصاص یافته به منظور حفظ شرایط موجود و جلوگیری از تجمع مردم در بین نانوایان این شهرستان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان با تهیه نان مورد نیاز روزانه و خودداری از دریافت نان اضافی، مسوولان را در مدیریت بازار نان در این شهرستان همراهی کنند، افزود: هیچ گونه کمبودی در مورد آرد و نان در شهرستان وجود ندارد و مردم نگران این موضوع نباشند.

فرماندار بوکان اضافه کرد: در سطح شهرستان مشکلی با تامین آرد و نان شهروندان نداشتیم ولی در روزهای گذشته جوسازی‌های صورت گرفت که این امر باعث ازدحام مردم در مقابل نانوایی‌های این شهرستان شد.

وی با اشاره به افزایش بازرسی‌ها از واحدهای نانوایی و خبازی‌ها تاکید کرد: شهروندان می‌توانند گران‌فروشی یا هر گونه تخلف در واحدهای نانوایی را به شماره تلفن ۱۲۴ گزارش دهند تا با خاطیان در این خصوص برخورد جدی شود.

"امین‌زاده" افزود: برای جلوگیری از ازدحام مردم در مقابل نانوایی‌های شهرستان ستاد تنظیم بازار اقدام به خرید هشت تُن نان لواش بسته‌بندی از تهران در قالب ستاد تنظیم بازار کرد که این مقدار نان هم اکنون در سوپر مارکت‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این مقدار نان روزهای گذشته توسط اتحادیه خواربارفروشان بوکان در بین سوپرمارکت‌های فعال در سطح شهر توزیع شد، افزود: در حال حاضر هزار و ۸۰۰ تُن آرد در این شهرستان به صورت ماهانه توزیع و در اختیار خبازان شهرستان قرار می‌گیرد.

فرماندار بوکان گفت: تعداد نانوایی‌هایی که در سطح شهرستان که مجوز دریافت سهمیه آرد دارند، ۳۹۲ واحد است که از این تعداد ۶۳ واحد آن روستایی و مابقی در شهر فعالیت دارند.

قوت غالب مردم این شهرستان نان بوده و در ایام تابستان و به دلیل اینکه اکثر مردم در مزارع مشغول فعالیت کشاورزی هستند، مصرف نان افزایش پیدا می‌کند که با اتمام فعالیت‌های کشاورزی مصرف نان نیز کاهش پیدا می‌کند.

بوکان سومین شهر پرجمعیت استان به شمار می‌رود و ۷۰ درصد اشتغال این شهرستان در بخش کشاوری است.

در بوکان ۱۳ واحد سنگک پز، ۳۲ واحد بربری، یک واحد نان فانتزی، ۱۶۸ واحد لواش سنتی، ۱۱۴ واحد لواش ماشینی و یک واحد سایر نان‌های سنتی وجود دارد که در تامین انواع نان شهروندان فعالیت دارند.

این شهرستان با ۲۵۸ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و در ۱۹۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی