افشاگری بدنساز استقلال علیه ستاره های این تیم


افشاگری بدنساز استقلال علیه ستاره های این تیم

پوریا جراحی مربی بدنساز استقلال یکی از چهره هایی است که در دو فصل اخیر با این تیم بوده و انتقادهایی هم به نحوه آماده سازی بازیکنان آبی پوش به وی وارد شد. به گزارش تابناک ورزشی، او حالا که در کادرفنی محمود فکری...

پوریا جراحی مربی بدنساز استقلال یکی از چهره هایی است که در دو فصل اخیر با این تیم بوده و انتقادهایی هم به نحوه آماده سازی بازیکنان آبی پوش به وی وارد شد.

به گزارش تابناک ورزشی، او حالا که در کادرفنی محمود فکری جایی ندارد، در یک مصاحبه سعی کرده ناگفته هایی از درون استقلال فاش کند.

هدفمان این بود که فقط مصدوم ندهیم
در صحبت هایت به وریا غفوری اشاره کردی. دلیل آسیب دیدگی وریا چه چیزی بود. فشار تمرینات و بازی های پشت سر هم؟ چطور مصدوم شد.

خیلی بد است اما خب تنها هدف ما این بود که مصدوم ندهیم یعنی تیممان انقدر وضعیتش غیرمطلوب بود که هدفمان به این تقلیل پیدا کرد که مصدوم ندهیم و تنها مصدوممان آقای غفوری بود. در تمرینات هیچ مصدومی نداشتیم و مصدومیت وریا غفوری در مسابقه اتفاق افتاد و در حالت عادی هم نباید آن اتفاق می افتاد چون او می آید استارت بزند، همسترینگ پایش کش می آید و دیروز هم خواندم که بهبودی کامل را پیدا نکرده است.

آقای غفوری هم دقیقا همین، بعد از فینال جام حذفی تا روز پنجشنبه صبح که ما در فرودگاه بودیم با تیم تمرین نکرد. فینال جام حذفی هم پنجشنبه قبلش بود و پنجشنبه ای که می گویم 20 شهریور ماه بود که تیم به دوحه آمد. فینال جام حذفی یک هفته قبلش بود و ما آنجا ماندیم و ایشان می آیند در دوحه. تیم هم وقتی به دوحه رسید 24 ساعت در قرنطینه می ماند و ایشان آن روز نمی تواند تمرین کند و 1 جلسه را هم از دست می دهد، این ها سازماندهی های بسیار کلیدی ای است و روز جمعه، می شود 72 ساعت مانده به بازی ولی اولین جلسه تمرینی است. شما اولین روزی که رفتی رطوبت و هوای متفاوت، اختلاف ساعتی که وجود دارد، به این خاطر نمی توانی فشار بیاوری.

روز بعدش می شود 48 ساعت قبل از بازی. این ها را می گویم که هوادارانی که این مصاحبه را می بینند بدانند استقلال چه شرایطی داشته است. تمرین 48 ساعت قبل از بازی تمرین پرفشار نیست و آقای غفوری هم به همین ترتیب یعنی از 24 شهریور توانست مثل بقیه بازیکنان تمرین نسبتا مطلوبی داشته باشد و چند جلسه ابتدایی بالطبع برای ایشان هم از دست رفت و خودش هم اذعان داشت که این چند روز تمرین مناسبی نداشته وقتی تمرین مناسب نباشد آمادگی متفاوتی دارد و مشخص است که سطحش پایین می آید و اضافه کنیم وریا غفوری پستش هم در طول فصل یک بازیکن بی جانشین بوده و شرایط سنی ایشان را هم در نظر بگیریم، همه اینا باعث این آسیب دیدگی شد و آسیب دیدگی اش برای من نکته جالبی نبود و همان شب به همین علت من حالم خوب نبود و به این شرایط آن اتفاقات خیلی عجیب نبود.

افشاگری بدنساز استقلال علیه ستاره های این تیم
استراماچونی با بازیکنانی که سرخود تمرین کردند، برخورد کرد
از این تورنمنت که بگذریم استقلال در این فصل کلا زیاد مصدوم داشت. دلیل این مصدومیت ها چه چیزی است.

یک مشکل را بگویم من به خاطر دارم با آقای عباس زاده تحقیقی کردیم و در برنامه نود هم کار شد، برای لیگ 94-95. چند فصل پیش بود و دقیق لیگش یادم نیست و تا نیم فصل مصدومان را در چهار باشگاه استقلال، پرسپولیس، پدیده و اگر اشتباه نکنم فولاد، بررسی کردیم. زمان آقای منصوریان هم بود، کلا مشکل مصدومیت زیاد در باشگاه استقلال یک اپیدمی شده و مختص این فصل نیست. زمان آقای منصوریان مصدوم زیاد می دادند زمان آقای شفر مصدوم زیاد دادند، زمان آقای استراماچونی با اینکه تیم از لحاظ بدنی یکی از بهترین تیم های لیگ بوده هم مصدوم زیاد دادند، 2 رباط دادند و کلی مشکل همسترینگ داشتند. زمان آقای فرهاد مجیدی هم همینطور بود. یعنی این موضوع یک اپیدمی است پس هر وقت می بینیم این موضوع تکرار می شود دیگر اتفاق فراتر از یک شخص است، دلایل یا دلیل نیست. شماره یک امکانات، قطعا زمین نا مناسب ضربه زده است، شماره دو، پلن های برنامه ریزی و تمرینات که قطعا یک جایی مشکل داشته است. شماره سه، گاهی اوقات در باشگاه استقلال بازیکنان تمرینات سرخود داشتند و من این نقد را به آنها دارم. زمان آقای استراماچونی با این موضوع برخورد می شد من این را خبر دارم. تمرین سرخود چیزی است که در سال های اخیر به باشگاه لطمه زده و پلن تمرینی اینجور نیست که شما یک جلسه را فقط به عنوان یک جلسه در نظر بگیرید و بگویید در واقع امروز می روم لباس می پوشم تمرین می کنم و عرق می کنم و این شد تمرین خوب. این یک پلن نیست شما باید بدانید این تمرین را برای چه چیزی انجام می دهی، ارتباطش با جلسه بعدی تمرینات چگونه است، ارتباطش به بازی هفته بعد چه چیزی است، امروز 80 درصد در سالن وزنه کار کردی و هفته بعد می خواهی بیایی، باز می خواهی 80 درصد کار کنی؟ اصول و مدل تمرینت چگونه است با چه انقباضی؟ همه این ها جزئیات فراوانی دارد. پس وقتی شما یک سری جلساتی داری که اصلا مشخص نیست چه چیزی انجام داده ای، قطعا به تیم لطمه می خورد.
موضوع مصدومیت ها در استقلال، اپیدمی شده است
یعنی بازیکنان قبول نداشتند مربی را؟

نه اصلا راجع به این موضوع هیچ قضاوتی ندارم و به عنوان یکی از دلایل می گویم که در باشگاه استقلال چنین اتفاقی افتاده است. در یک دوره کوتاه هم نبوده و در این چند سال این اتفاق افتاده. کافی است شما پیج های اینستاگرام را چک کنید، می بینید. جالب است که در پرسپولیس، آقای برانکو هم با این موضوع بسیار برخورد می کرد. اشتباه است، به خاطر اینکه شما یک جلسه ای داری که اصلا مشخص نیست با چه متغیرهایی کار کرده ای بعد این ارتباطش با جلسات تمرینی چیست؟ دقیقا یادم می آید یک زمانی شاگردی داشتم مصدوم بود و رباط صلیبی اش پاره شده بود و من اختصاصی با این بازیکن کار می کردم. در باشگاهی بودیم دیدم بازیکنان استقلال در روز استراحت شان با یک مربی ای که مربی استقلال نیست، به سالن وزنه آمده اند و تمرین می کنند. با چه متدی؟ فردای آن روز هم وزنه دارند خب 2 روز پشت سر هم وزنه تاثیر دارد و این ها هم هست و یک جاهایی برنامه ریزی تمرینات بوده، یک جاهایی امکانات بوده و جاهایی تمرینات سرخود بود و یک جاهایی هم خیلی روشن بگویم، سازماندهی. موردی در مورد علی کریمی صحبت خواهم کرد مثل وریا، سازماندهی تیم مشکل داشته که احتمال مصدومیت را بالا برده است. به هرحال این موضوع به اپیدمی در استقلال تبدیل شده و باید دقیق تر بررسی شود چون ابزار یک تیم بازیکنانش است و حفاظت و کنترل آنها وظیفه هر باشگاهی است.
علی کریمی بدون شک یک نابغه است و امیدوارم در استقلال بماند
بعضی مواقع دیده ایم ریسک مربیان روی بازیکنان مصدوم هم عامل این اتفاق شده است. مثلا علی کریمی که البته خداراشکر برایش مشکلی پیش نیامد ولی هنوز 48 ساعت نشده بود که به تیم اضافه شده بود و 45 دقیقه بازی کرد.

دقیقا همینطور است. این ریسکی که می گویید درست است. ما در اردوی قطر حس کردم بازیکنان مستعد آسیب هستند و دو رباط صلیبی بدهیم چون وقتی عضلات بازیکن قدرت لازم را ندارد، مصدومیت پیش می آید و در مورد علی کریمی هم همینطور بود. علی کریمی بعد از فینال جام حذفی، در تمرینات نبود و طبق چیزی که فهمیدم بعد از اضافه شدنش به تیم، ایشان تمرین در چمن نداشت. می رود در سالن وزنه و کار می کند، ما روزی که با الشرطه بازی داشتیم ایشان 4 شب قبلش به فرودگاه می آید و ویزایش صادر نشده و برمی گردد، این همان سازماندهی است که گفتم. اگر 96 ساعت قبل از بازی می آمد می توانست 3 جلسه با تیم تمرین کند. کِی می آید؟ به خانه می رود و 48 ساعت قبل از بازی به دوحه می رسد. فردای آن روز که جلسه روز قبل از بازی است یک تمرین سبک عرق گیری انجام می دهد و روز بازی با الشرطه ایشان قرار بود 10 دقیقه بازی کند. شرایط تیم به جایی می رسد که حضور ایشان نیاز است و مربی به ناچار او را به زمین بازی می فرستد و اینجا باید از او اسم ببرم و بگویم این بازیکن واقعا نابغه است. یعنی بازیکنی که با این شرایط آمده و شرایط آب و هوایی قطر هم متفاوت است. گرما، رطوبت و اختلاف ساعت. برای این ها نیاز به سازگاری داریم. سازگاری زمانی ایجاد می شود که شما زودتر به محل بروید و مستقر شوید و به تمرین کردن بپردازید. حداقل 3 روز یعنی ولی علی یک جلسه تمرین می کند و نباید بازی کند اما به هرحال مجبور می شود 45 دقیقه بازی کند و اثرگذاری اش چه چیزی است؟ بهترین بازیکن ما در بازی با الشرطه در کل بازی 75 پاس می دهد و علی کریمی در 45 دقیقه 68 پاس. بهترین بازیکن ما در بازی با الشرطه 5 قطع توپ داشته و علی در 45 دقیقه 3 قطع توپ. بازیخوانی و جایگیری، این ها فاکتورهایی بسیار کلیدی است و این بازیکن مستعد آسیب است و من در خود گرم کردن هم این را دیدم و به او گفتم علی جان ما فقط باید روی عضلاتت کار کنیم که آسیب نبینی همین. در گرم کردن بین نیمه همه تمرکزمان این بود که روی عضلاتش کار کنیم تا آسیب نبیند و هم این مسئله به او کمک کرد هم هوش خودش، حتی 1 دانه دوئل بی جهت هم ایجاد نمی کند یعنی همانطور که تاثیر دارد، دوئل بی جهت ایجاد نمی کند تا برخورد فیزیکی ایجاد شود و مصدوم شود. بدون برخورد، یک دوئل دارد که توپ از زیر پایش رد می شود و تکل می زند و توپ را پس می گیرد و این نشاندهنده مهارت است که یک بازیکن با مهارت، از بدن خودش مراقبت می کند. درحالی که به شکل 100 درصد آماده بازی نیست، آنقدر تاثیر گذار باشد و این نشان می دهد مهارت در بازی فوتبال از آمادگی جسمانی برتر است و علی کریمی بدون شک یک نابغه است و امیدوارم در استقلال بماند به نحوی که هم منافع باشگاه تامین شود هم منافع او و به شخصه بگویم، قطعا هر مربی ای از کار کردن با او لذت می برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو