توسلی نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و تداوم رشته‌های علوم اجتماعی داشت


توسلی نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و تداوم رشته‌های علوم اجتماعی داشت

تهران - ایرنا- انجمن جامعه شناسی ایران اعلام کرد: مرحوم «غلامعباس توسلی» در دوران پس از انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده‌ای در حفظ، تداوم و تثبیت رشته‌های علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی داشت و علوم اجتماعی ایران از این رو وامدار تلاش‌های مسئولانه این استاد فرزانه است.

به گزارش ایرنا، انجمن جامعه شناسی ایران، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات و انجمن انسان شناسی و جمعیت شناسی ایران شامگاه جمعه در پی درگذشت «غلامعباس توسلی» استاد بزرگ جامعه شناسی ایران ضمن عرض تسلیت به جامعه بزرگ علوم اجتماعی کشور اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: توسلی متولد ۱۳۱۴، از نیمه دهه ۴۰ تا نیمه دهه ۹۰ شمسی در کسوت استادی در موسسه تحقیقات اجتماعی و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌ها به تدریس نظریات و حوزه های جامعه شناسی به آموزش و پژوهش اشتغال داشته، آثار ارزشمندی تالیف و ترجمه کرده و بسیاری از دانش آموختگان علوم اجتماعی افتخار شاگردی وی را داشته اند.

انجمن جامعه شناسی ایران یادآور شده است: توسلی همچنین از موسسان و اولین رئیس انجمن جامعه شناسی ایران بوده و نقش تعیین کننده ای در ایجاد و تثبیت جایگاه انجمن ایفا کرد.

این اطلاعیه که از سوی انجمن جامعه شناسی ایران، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات و انجمن انسان شناسی ایران انجمن جمعیت شناسی ایران تهیه شده، ‌ ضمن عرض تسلیت درگذشت این استاد بزرگ جامعه شناسی ایران به خانواده محترم آن مرحوم و همکار و شاگردان و اجتماع علمی جامعه شناسی و علوم اجتماعی ایران، برای این استاد بزرگ رحمت با عزت مسئلت کرده است.

به گزارش ایرنا، «غلامعباس توسلی» جامعه‌شناس برجسته ایرانی، فعال سیاسی و مولف بیش از ده‌ها کتاب در حوزه علوم اجتماعی امروز و در سن ۸۵ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

«آزاده توسلی» دختر مرحوم غلامعباس توسلی جمعه عصر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: تاریخ تشییع و خاکسپاری مرحوم توسلی هنوز مشخص نیست.

مرحوم توسلی تاکنون بیست جلد کتاب تألیف کرده‌است که برخی از آن‌ها مانند نظریه‌های جامعه‌شناسی، جامعه‌شناسی کار و شغل، جامعه‌شناسی دین و … به چاپ‌های مکرر رسیده‌اند. وی همچنین در حدود ۶۰ مقاله علمی ـ پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و بین‌المللی منتشر کرده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب