فورد در هفتهٔ سرعت گودوود موستانگ مکوان را برای اروپا معرفی کرده است. تفاوت اصلی مکوان اروپایی با نسخهٔ آمریکایی در قدرت آن است زیرا پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 آن در نسخهٔ اروپایی ۴۶۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که ۲۰ اسب بخار از همتای آمریکایی خود کمتر است. مکوان اما اولین موستانگ تولیدی در اروپا محسوب میشود که با گیربکس شش سرعتهٔ دستی قابل خریداری خواهد بود. البته خریداران میتوانند گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک را هم سفارش دهند که برای پرفورمنس بهتر، خنککنندهٔ روغن آن ارتقاء یافته و نرمافزار آن از نو تنظیم شده است.
مهندس ارشد برنامهٔ موستانگ مکوان برای اروپا «ماتیاس تون» دربارهٔ این ماشین میگوید:
مکوان اولیه پرفورمنس نهایی موستانگ را ارائه داد و با موفقیت در مسابقات اتومبیلرانی خود را ثابت کرد. مکوان جدید با قابلیتهای آماده برای پیست و استایل منحصربهفرد که شایستهٔ چنین نام افسانهای است، توانمندترین موستانگ تاریخ برای اروپا محسوب میشود
موستانگ مکوان با کاپوت برجسته، نوارهای برچسبی جانبی، قطعات پرفورمنسی و رینگهای ۱۹ اینچی منحصربهفرد، در ظاهر نیز عملکرد بالاتر خود نسبت به مدل GT را نشان میدهد. همچنین خریداران میتوانند از بین هشت ترکیب رنگی بدنه و برچسبها با خطوط متضاد یکی را انتخاب و طراحی نمادین موستانگهای مکوان دههٔ ۶۰ و ۷۰ را تکرار کنند. ازجملهٔ این ترکیبهای رنگی میتوان به رنگ بدنهٔ خاکستری با نوارهای مشکی و خطوط نارنجی و رنگ زرد بدنه با نوارهای مشکی و خطوط سفید اشاره کرد.
تزئینات آلومینیومی و صندلیهای اسپرت چرمی با دوخت خاکستری از ویژگیهای داخلی موستانگ مکوان هستند و در همین حال، تجهیزاتی مثل گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC3 و سیستم صوتی پریمیوم B O با ۱۲ بلندگو هم همگی بهصورت استاندارد ارائه میشوند. همچنین با توجه به اینکه مکوان مدلی تولید محدود است، هر دستگاه از آن به ترتیب ساخت با یک پلاک خاص شمارهگذاری میشوند. قیمت و زمان عرضهٔ موستانگ مکوان در اروپا بعداً اعلام خواهد شد.