شهرستان پیشوا در روز شهادت امام رضا(ع) غرق عزا و ماتم است


شهرستان پیشوا در روز شهادت امام رضا(ع) غرق عزا و ماتم است

تهران- ایرنا- همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر آسمان ولایت و امامت، شهرستان پیشوا مدفن امامزاده جعفر(ع) برادر بلافصل امام رضا (ع) غرق عزا و ماتم است.

به گزارش ایرنا ، مردم خداجوی و ولایت‌مدار شهرستان پیشوا که از روزهای پیش با سیاه‌پوش کردن خیابان‌ها و معابر و برافراشتن پرچم‌های عزا در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) به پیشواز عزاداری هشتمین امام شیعیان رفته بودند، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با برتن کردن لباس‌های عزا و با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفربن موسی الکاظم(ع) ، این مصیبت عظما را به ایشان تسلیت گفتند.
با توجه به شیوع ویروس کرونا، امسال هیأت‌های عزاداری در این مکان مقدس حضور پیدا نکردند و مسوولان صحن مطهر با قراردادن صندلی و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مراسم عزاداری را اقامه کردند.
قرائت زیارت خاص امام رضا (ع)، قرائت زیارت از بعید (زیارت نبی اکرم از دور) و برپایی مراسم سینه‌زنی در صحن جامع امامزاده جعفر(ع) از جمله برنامه‌هایی است که در سالروز شهادت امام رضا(ع) در پیشوا برگزار گردید .
همه ساله، همزمان با روز شهادت امام رضا(ع)، عاشقان این امام همام از شهرستان ورامین و روستاهای اطراف، پای پیاده به سمت شهرستان پیشوا حرکت می‌کردند و با عنوان جاماندگان ارض طوس، به عزاداری می‌پرداختند که بر اساس دستورالعمل ستاد کرونا شهرستان، امسال این مراسم در پیشوا برگزار نشد و زائران و مجاوران به اقامه عزا در صحن اکتفا کردند.
بسیاری از خیرینی که در سال‌های گذشته نذورات خودرا با پخت غذا بین عزاداران توزیع می‌کردند، امسال با تهیه سبدهای غذایی و توزیع بین نیازمندان، نذر خود را ادا کردند.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس