فراخوان محصولات پلاگین هیبریدی ب‌ام‌و به خاطر ریسک آتش‌سوزی


فراخوان محصولات پلاگین هیبریدی ب‌ام‌و به خاطر ریسک آتش‌سوزی

خودروسازان به‌منظور پاس کردن استانداردهای آلایندگی‌ای که البته هر روز هم سخت گیرانه تر می‌شوند اقدام به تولید محصولات هیبریدی و الکتریکی می‌کنند. البته این کار با مشکلاتی نیز همراه بوده که ریسک آتش گرفتن خودروهای یاد شده یکی از آن‌ها می‌باشد. برای مثال ب‌ام‌و اخیراً فراخوانی جهانی برای خودروهای پلاگین هیبریدی خود اعلام کرده … The post فراخوان...

خودروسازان به‌منظور پاس کردن استانداردهای آلایندگی‌ای که البته هر روز هم سخت گیرانه تر می‌شوند اقدام به تولید محصولات هیبریدی و الکتریکی می‌کنند. البته این کار با مشکلاتی نیز همراه بوده که ریسک آتش گرفتن خودروهای یاد شده یکی از آن‌ها می‌باشد.

فراخوان محصولات پلاگین هیبریدی ب‌ام‌و به خاطر ریسک آتش‌سوزی

برای مثال ب‌ام‌و اخیراً فراخوانی جهانی برای خودروهای پلاگین هیبریدی خود اعلام کرده زیرا در این خودروها که ظاهراً از باتری‌های سامسونگ استفاده می‌کنند احتمال آتش‌سوزی وجود دارد.

اتونیوز می‌گوید ۲۶۹۰۰ دستگاه از خودروهای ب‌ام‌و که بین ۲۰ ژانویه تا ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۰ تولید شده‌اند شامل این فراخوان می‌شوند. خودروهای تحت تأثیر فراخوان نیز عبارت‌اند از سری ۲ اکتیو تورر، X1، X2، X3 و X5 و همچنین نسخه‌های بنزینی/الکتریکی سری ۳، ۵ و ۷. خودروهای i8s و مینی کانتری من پلاگین هیبریدی تولیدی در سال جاری نیز باید به نمایندگی‌های این خودروساز مراجعه کنند.

فراخوان محصولات پلاگین هیبریدی ب‌ام‌و به خاطر ریسک آتش‌سوزی

بخش اعظم این خودروها در اروپا تردد می‌کنند و ب‌ام‌و بدون اعلام آمار خاصی گفته کمتر از یک‌سوم این خودروها در دستان مشتریان بوده و بقیه در نمایندگی‌ها حضور دارند.

فراخوان محصولات پلاگین هیبریدی ب‌ام‌و به خاطر ریسک آتش‌سوزی

این خودروساز آلمانی با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

تحقیق‌های داخلی نشان داده در موارد بسیار نادری ذراتی می‌توانند در طول فرایند تولید وارد باتری شوند. زمانی که باتری کاملاً شارژ شود احتمال ایجاد اتصال کوتاه در سلول‌های باتری وجود داشته و این امر می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود.

تکنسین‌های ب‌ام‌و هر خودرو را بررسی و بدون دریافت هزینه‌ای تعمیر خواهند کرد. هنوز مشخص نیست فراخوان یاد شده چه زمانی انجام می‌شود اما تا زمانی که مشکلات حل شود ب‌ام‌و از مشتریان خواسته خودروهای خود را شارژ نکنند.

جدیدترین فراخوان ب‌ام‌و به فراخوان قبلی که حدود دو ماه پیش اعلام شد و شامل ۴۴۶۰ دستگاه خودروهای پلاگین هیبریدی این شرکت بود ارتباطی ندارد. البته ریشه مشکل هر دو فراخوان مشابه بوده است.

خودروهای پلاگین هیبریدی‌ای که از باتری‌های سامسونگ استفاده می‌کنند در فراخوان‌های متنوعی دیده شده‌اند که از جمله این خودروها می‌توان به فورد کوگا، لندروور دیسکاوری اسپورت و رنجروور اووک اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها