تولید و فرآوری قهوه یمنی


تولید و فرآوری قهوه یمنی

یمن در سال‌های گذشته کشوری منحصر به فرد در تولید و فرآوری قهوه بود که محصولاتش از طریق بندر المخاء به دیگر کشور‌ها صادر می‌شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از صنعا، کوهستان‌های پوشیده از درخت که تولید محصولی ویژه با طعمی دلپذیر در آن رونق دارد، اینجا سرزمین قهوه است، بلندی‌های شمال یمن.
یمن در سال‌های گذشته کشوری منحصر به فرد در تولید و فرآوری قهوه بود که محصولاتش از طریق بندر المخاء به دیگر کشور‌ها صادر می‌شد. حالا تولید قهوه تا حدودی با بی توجهی همراه شده که تاجران را نگران کرده است به همین دلیل پویشی در این کشور آغاز شده که هدف آن جلب توجه مردم به کشت و پرورش درختان قهوه است.
این قهوه‌خانه کوچک در صنعا قهوه را با طعم‌های مختلفی به مشتریان خود عرضه می‌کند که با استقبال هم مواجه است. این تلاش‌ها برای بازگرداندن یمن به جایگاه اصلی خود در تولید قهوه صورت می‌گیرد. یمنی‌ها می‌دانند که در این شرایط سخت محاصره قهوه یکی از منابع مهم اقتصادی است که درآمد سرشاری را نصیب کشور می‌کند از این‌رو، یک روز را در سال به نام عید بازگشت به کاشت قهوه" نام گذاری کرده‌اند. قهوه یمنی به علت کیفیت بالای آن شهرت جهانی دارد بنایراین ضرورت دارد که این کشور دوباره به مرکز اصلی تولید و صادرات قهوه تبدیل شود.
غالب الهماسی - تاجر و سرمایه گذار تولید قهوه
ام حسن - کشاورز سنتی
حسین احمد - صاحب قهوه خانه
یمن : عبدالله یوسفی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خانم بازیگر نقش سلطان بانو بعد از گذشت 40 سال / چقدر تغییر؟!