بیش از 48 درصد مبتلایان به کرونا در مهمانی‌ها حضور داشتند


بیش از 48 درصد مبتلایان به کرونا در مهمانی‌ها حضور داشتند

تهران - ایرنا- عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: 48.5 درصد مبتلایان به کرونا تجربه حضور در مهمانی‌ها را داشتند.

به گزارش ایرنا، «ناهید خداکرمی» روز یکشنبه در دویست و چهل و سومین جلسه شورای شهر درباره وضعیت کرونا در تهران، گفت: کشورهایی که شبیه ما هستند، وضعیت بهتری دارند و این باعث تاسف است که مرگ را توانستیم به زیر ده برسانیم اما با بی تدبیری مجددا به پیک‌ بالا رساندیم.

وی با بیان اینکه پنجاه درصد مرگ های کشور در تهران اتفاق می افتند، گفت: مطالعه ای با کمک تیمی از دانشگاه شهید بهشتی، بدون در نظر گرفتن بیمارستان های تحت پوشش ارتش و نهادهای نظامی، بر روی ۱۱۲۲ نفر از ترخیص شدگان انجام شد که نتیجه را در این نطق ارایه می‌کنم.

خداکرمی اظهار داشت: ۴۸ هزار و ۱۹۰ نفر تا قبل از پیک کنونی، درگیر شدند با میانگین سن ۵۳ سال و تعداد اتباع خارجی بستری شده، در مراکز دولتی، ۳ هزار و ۷۹۳ نفر بودند.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش محدودیت ها، گفت: اثر محدودیت های امروزی از آخر آبان و اوایل آذر ماه، مشخص می شود.

خداکرمی تاکید کرد: افراد مبتلا و بستری شده، در قبل و بعد بستری آرام و قرار نداشتند و ۵۰ درصد آنها در شهر تردد داشتند.

وی با بیان اینکه هر فردی که تردد می کند، ویروس را با خود جابه‌جا می کند، گفت: ۵۹ درصد افراد مبتلا، در دو هفته بعد از ترخیص، سفرهای برون شهری داشتند.

خداکرمی گفت : این مطالعه همچنین نشان داد که ۵۲ درصد مبتلایان مردان، ۳۹/۵ درصد بی سوادان، بوده اند.

وی با بیان اینکه تنها ۲۸/۵ درصد مبتلایان از ماسک استفاده می کردند و حدود ۱۸ درصد دست ها را می شستند، گفت: ۴۸/۵ درصد مبتلایان تجربه حضور در مهمانی ها را داشتند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ۲۸ درصد مبتلایان برای عمل های زیبایی و انتخابی به مطب های مختلف و یا به ملاقات بیماران کرونایی رفته بودند.

خداکرمی بر اساس این مطالعه، مناطق ۲۰، ۱۹، ۱۶، ۶ و ۴ را بیشتر در معرض خطر دانست و افزود: محدودیت های دو هفته ای درمان نیست و باید یکماه محدودیت ها ادامه داشته باشد.

وی افزود: تصمیم های کنترل بیماری همه جای دنیا را درگیر کرده و باید به هر نوعی که می‌توانیم از تجربه دیگران در مدیریت شهرها استفاده کنیم.

خداکرمی با بیان اینکه شاید لازم باشد به دنبال پاسخ برخی سوالات باشیم، گفت: اگر کرونا نخواهد زمین را ترک کند، باید چه کنیم؟ و اگر بخواهد همچنان بر اقتصاد فشارآورد، باید چه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید علاوه بر مدیریت امروز برای فردا و زندگی با کرونا چاره ای اندیشید،
گفت: برای نمونه معاونت اقتصادی شهرداری لازم است در زمینه اقتصاد شهری برای اپیدمی ها برنامه ریزی کند و معاونت شهرسازی برای ساخت ورزشگاهها در شرایط کرونا و رستوران ها تلاش کند.

وی همچنین افزود: شاید باید به فکر ایجاد شهرکهای های اقماری ویژه همه گیری باشیم.

ادامه دارد ...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی