پرونده تصرف موقوفه 29 هکتاری گناوه در دست رسیدگی است


پرونده تصرف موقوفه 29 هکتاری گناوه در دست رسیدگی است

گناوه - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گناوه و دیلم گفت: پرونده تصرف اراضی موقوفه به مساحت 29 هکتار در یکی از روستاهای این شهرستان شناسایی شد که این اداره برای بازپس گرفتن آن طرح دعوی در دادگستری ارایه کرده‌است.

به گزارش ایرنا، جلال الدین پی‌خسته روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت دهه وقف افزود: موقوفه شناسایی شده شامل زمین و باغ است و براساس مدارک و مستندات موجود این موقوفه توسط یکی از واقفان آن روستا وقف شده‌است.

وی اضافه کرد: این اداره در بخش حقوقی ۲۰ پرونده در دستگاه قضایی تشکیل داده‌است که در دست پیگیری است.

پی خسته بیان کرد: دریافت حکم مطالباتی موقوفه به مبلغ پنج میلیاردریال و ابطال یک سند مالکیت ۲ قطعه‌ای از دست متصرفان به میزان یک میلیارد ریال از عمده آرای مهم و قابل توجه به نفع این اداره است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گناوه و دیلم گفت: ارایه ۲ دادخواست مطالبه موقوفاتی و صدور رای به پرداخت ۵۰ میلیارد ریال بصورت اقساط برای محکومان از دیگر پرونده‌های حقوقی تشکیل شده‌است.

پی خسته با گرامیداشت فرارسیدن دهه وقف گفت: ۷۰ بقعه در دو شهرستان شمالی استان بوشهر شناسایی شده‌است که ۴۳ بقعه در بندرهای گناوه و ریگ و مابقی در شهرستان دیلم است.

وی ادامه داد: ۱۱ امامزاده، ۲۳ قدمگاه و ۳۶ آرامگاه مجموع بقعه‌های شناسایی شده در شهرستان های گناوه ودیلم است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گناوه ودیلم اظهارداشت: براساس آمار استخراج شده دو شهرستان شمالی استان بوشهر دارای ۴۵۷ موقوفه و رقبه هستند که ۲۷۶ باب آن در گناوه و مابقی در دیلم است.

وی گفت: از ۲۷۶ موقوفه و رقبه ثبت شده در گناوه ۱۴۸ واحد آن شامل مسجد، ۸۱ حسینیه و ۴۷ رقبه منفعتی است.

پی‌خسته بیان کرد: این اداره در طول سال طرح و برنامه‌های متعددی شامل عمرانی و تعمیراتی، فرهنگی و مذهبی، اجتماعی و جاری و مدیریتی در بقاع متبرکه اجرایی می‌کند.

وی افزود: در اجرای طرح و برنامه‌های اجتماعی به ارزش یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال اقلام غذایی و معیشتی از محل درآمد امامزاده و موقوفات استان و شهرستان بین نیازمندان توزیع شده‌است.

پی خسته یادآورشد: این اداره در بخش طرح عمرانی و تعمیرانی و مدیریتی ۲۴۵ میلیون ریال هزینه کرده‌است که راه ورودی امامزاده سلیمان بن علی (ع)، نوسازی سرویس‌های بهداشتی و تعمیر و مقاوم سازی ضریح امام زاده سلیمان بن علی (ع) بخشی از آن است.

وی بیان کرد: ۳۶۳ میلیون ریال برای خرید موادشوینده و ضدعفونی کننده و بهداشتی، تعمیر و تعویض سیستم دوربین‌های مداربسته، روشنایی، سرمایشی، حقوق خادمان و اهدای جوایز به خادمان افتخاری این اداره در امام زاده سلیمان بن علی (ع) گناوه هزینه شده‌است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گناوه ودیلم گفت: درآمد امامزاده سلیمان بن علی (ع) در ۶ ماه نخست امسال چهار میلیاردریال و ۳۱۵ میلیون ریال است که از محل اجاره مغازه ها، نذورات ضریح و فروش قبور تامین و طبق موازین قانونی هزینه شده‌است.

وی یادآورشد: اعتبارات هزینه شده از محل منابع درآمدی امامزاده سلیمان بن علی (ع) یک میلیارد و ۹۰۱ میلیون ریال است.

در پایان این نشست از خبرنگاران تجلیل شد.

شهرستان‌های گناوه و دیلم در شمال استان بوشهر واقع هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری