شهردار: 44 درصد بافت ناکارآمد شهری تبریز در منطقه چهار است


شهردار: 44 درصد بافت ناکارآمد شهری تبریز در منطقه چهار است

تبریز - ایرنا - شهردار منطقه چهار تبریز گفت: 44 درصد بافت ناکارآمد شهری این کلانشهر در این منطقه واقع شده و اجرای طرح‌های نوسازی این بافت‌ها ضروری است.

به گزارش ایرنا، اکبر امجدی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی و بررسی املاک و مستغلات شهرداری منطقه چهار تبریز با اشاره به گستردگی این منطقه در محدوده غربی، شمالی و مرکزی شهر افزود: در سه سال گذشته چهار طرح مهم مسیرگشایی برای نوسازی و تحکیم بافت های فرسوده و ناکارآمد این منطقه انجام شده است.

وی با بیان اینکه مسیرگشایی‌ها موتور محرکه توسعه و نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری است، اظهار داشت: در این مدت این منطقه عمده تمرکز خود را بر روی اجرای پروژه‌های مسیرگشایی معطوف کرده است.

شهردار منطقه چهار تبریز گفت: پروژه‌های مسیرگشایی خیابان قطران به چایکنار، فاز دوم فیضیه‌ غربی و فاز دوم شهید خلیلی بهره‌برداری شده و فاز دوم شهید میلانی که خیابان قدس را در کریدور شمال به جنوب به خیابان بهار متصل می کند، در مراحل نهایی خود است.

امجدی بر لزوم تقویت زیرساخت‌های محله‌ای تاکید کرد و ادامه داد: در سه سال گذشته هشت پارک محله‌ای در این منطقه احداث شده و احداث کانال‌ های دفع آب ‌های سطحی نیز جزو برنامه‌های مهم عمرانی این منطقه است.

به گزارش ایرنا، چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از وسعت تبریز بافت ناکارآمد است.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...