برگزاری جشنواره «خوبی، زیباست» با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی


برگزاری جشنواره «خوبی، زیباست» با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی

تهران-ایرنا-نخستین جشنواره «خوبی، زیباست» با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی و به تصویرکشیدن ایده‌های شهروندان با مصادیق اخلاق شهروندی در فضای مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا هشتم آبان به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از فرهنگسرای اخلاق، دبیر اجرایی نخستین جشنواره «خوبی، زیباست» و رئیس فرهنگسرای اخلاق، نهادینه کردن تجلی اخلاق شهروندی و احترام به حقوق دیگران و بهبود فرهنگ شهروندی از جمله نوع دوستی، مهربانی، قانونمداری، همسایه داری، صله رحم، حمایت از مظلوم، احسان و کرم، امید به آینده و شادابی و نشاط را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد.

«مرضیه خسروی بروجنی»، تلاقی برگزاری این جشنواره با ایام ولادت حضرت رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و روز اخلاق و مهرورزی را به فال نیک گرفت و افزود: یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت محمد(ص) را خلق و اخلاق نیکوی آن حضرت بود و آن چه انبیای الهی مدام به آن توجه می‌کردند ارتقای اخلاق و مکارم انسان برای جامعه بوده است و جشنواره نیز در راستای گسترش مفاهیم و ارزشهای اخلاقی در جامعه است.

وی اظهارداشت: جشنواره «خوبی، زیباست» در سه رشته کلیپ، استوری موشن و عکس نوشته در بخش‌های آزاد و کانون‌های تولید محتوا با همکاری مرکز مشارکت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود که عموم شهروندان و اعضای کانون‌ها می‌توانند مصادیق اخلاقی از جمله توکل، صبر و بردباری، وظیفه شناسی، صداقت، امانتداری، مهرورزی، مشورت، حیا و پاکدامنی، فروتنی، وفای به عهد، حسن خلق، بخشش و سخاوتمندی، مشارکت و همکاری، مدارا و مراعات، انصاف و گذشت، خردورزی،حفظ آبروی دیگران، صله رحم و احترام به والدین را در قالب‌های عنوان شده تولید و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

رئیس فرهنگسرای اخلاق گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا هشتم آبان مصادف با آغاز هفته وحدت همراه با ذکر مشخصات، از طریق نرم افزار کاربردی واتساپ به شماره ۰۹۲۱۶۵۴۵۷۸۴ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

«خسروی بروجنی»، شاخصه‌های ارزیابی جشنواره را، خلاقیت در تولید آثار، انتقال مفهوم و کیفیت تولیدات عنوان کرد و افزود: در هر رشته از بخش‌های جشنواره، سه نفر برتر انتخاب و در آیین اختتامیه جشنواره که همزمان با میلاد پیامبر مهربانی‌ها برگزار می‌شود جوایز نقدی تا ۷ میلیون ریال همراه با لوح تقدیر به برگزیدگان اهدا می‌شود.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره «خوبی، زیباست» بیان کرد: آثار برگزیده جشنواره با هشتگ‌های #خوبی_زیباست #روز_اخلاق_و_مهرورزی#میلاد_پیامبر_اسلام در فضای مجازی، بازنشر داده می‌شود.

دبیرخانه نخستین جشنواره «خوبی، زیباست» در فرهنگسرای اخلاق به نشانی خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهیدکاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است و شماره تلفن ۳۳۳۵۵۰۳۶ آماده پاسخگویی به پرسش‌های مخاطبان است.

برگزاری جشنواره «خوبی، زیباست» با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!