گلف‌بازی به قیمت تخریب محیط زیست/خشم اسکاتلندی‌ها از تصمیم ترامپ


گلف‌بازی به قیمت تخریب محیط زیست/خشم اسکاتلندی‌ها از تصمیم ترامپ

ترامپ گفته اگر بایدن در انتخابات سوم نوامبر پیروز شود، شاید از آمریکا برود و اگر چنین شود، بهترین جایی که سراغ دارد زمین جدید گلفش در اسکاتلند خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از روزنامه گاردین، با این حال اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چنین گزینه‌ای را برای رفتن به زمین جدید گلفش در آبردینشایر اسکاتلند انتخاب کند، نباید انتظار استقبال از سوی طرفداران محیط زیست را داشته باشد. حامیان محیط زیست می‌گویند، تصمیم اخیر شورای آبردینشایر در تایید ساخت این زمین گلف می‌تواند تاثیر فاجعه آمیزی بر محیط زیست این منطقه بگذارد.

سازمان زمین‌های بین‌المللی گلف ترامپ در سال ۲۰۱۲ یک زمین را در منطقه شمال آبردین ساخت و این ساخت و ساز باعث تخریب سیستم تپه‌های ماسه‌ای منطقه شد.

در نتیجه آن، کارشناسان حفاظت از منابع طبیعی به شورای این منطقه تاکید کردند تا برنامه اجازه ساخت دومین زمین گلف را که ترامپ درخواست کرده، متوقف کند. اما در سپتامبر ۲۰۱۹، مشاوران محلی به این هشدارها بی اعتنایی کرده و پیشنهاد کردند که طرح ترامپ اجرایی شود.

از آن زمان، حامیان محیط زیست شورای آبردینشایر را تحت فشار قرار داده‌اند تا از تصمیم خود منصرف شود اما روز جمعه این شورا اعلام کرد که بر تصمیم خود راسخ است و اجازه ساخت زمین گلف جدید به ترامپ داده شده است.

مدیر اجرایی در موسسه تحقیقات تغییرات آب و هوای و محیط زیست گرانتهام گفت: این تصمیم چراغ سبزی به سازمان ترامپ برای تخریب و از بین بردن میراث طبیعی اسکاتلند است. شورای آبردینشایر و دولت اسکاتلند به هشدارهای ما درباره تخریب بالقوه و آتی تپه‌های ماسه‌ای بی اعتنایی کردند.

این زمین گلف جدید به نام مادر ترامپ "مری آن مک‌لوئد" نام گذاری می‌شود که پیش از مهاجرت به نیویورک در جزیره هبریدها در اسکاتلند متولد و بزرگ شده بود.

311311

کد خبر 1444821

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات