زنگ اراک به صدا درآمد


زنگ اراک به صدا درآمد

همزمان با 28 مهر روز بزرگداشت کلانشهر اراک، زنگ دبیرستان صمصامی این شهر روز دوشنبه با رعایت موازین ایمنی و بهداشتی در حضور جمعی از مسئولان و مردم شهر نواخته شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ۲۸ مهرماه در تقویم ایران سالروز صدارت امیرکبیر است که برای دومین سال متوالی به ابتکار شورای اسلامی شهر اراک با عنوان «روز گرامیداشت اراک» نامگذاری شده و ویژه‌ برنامه‌های خاصی در راستای معرفی بیشتر ظرفیت‌های این کلانشهر در زمینه‌های مختلف اجرا می‌شود.

فرماندار اراک در آیین نواختن زنگ اراک گفت: امیرکبیر از شخصیت‌های ماندگار تاریخی است که استان مرکزی و اراک این بزرگمرد سیاست را در دامانش پرورش داده و این شخصیت در طول صدارت خود منشا تحول بنیادی زیادی در کشور شده است.

حسین بختیاری افزود: اراک علاوه بر امیرکبیر ده‌ها چهره برجسته ملی و بین‌المللی را پرورش داده و شناساندن ظرفیت‌های فکری، نخبگان و مشاهیر این شهر در تمامی بخش‌ها رسالتی بزرگ بر گردن مسئولان و مردم این خطه است.

میرزا محمدتقی‌خان فراهانی (زاده ۱۱۸۶ هزاوه اراک، درگذشته ۲۰ دی ۱۲۳۰ کاشان) مشهور به امیرکبیر، از صدر اعظم‌های ایران در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار بود. اصلاحات امیرکبیر اندکی پس از رسیدن به صدارت آغاز شد و تا پایان دوران کوتاهش دنبال شد و سرانجام پس از ۳۹ ماه (سه سال و سه ماه) صدارت با دسیسه اطرافیان شاه از جایگاهش برکنار و به کاشان تبعید شد.

امیر کبیر در حمام فین به دستور ناصرالدین‌شاه به قتل رسید و گفته می‌شود پیکر وی در شهر کربلا به خاک سپرده شده است. بنیان‌گذاری دارالفنون برای آموزش دانش و فناوری‌های نو در تهران، انتشار روزنامه وقایع اتفاقیه از جمله کارهای امیر کبیر به‌شمار می‌آید.

کد خبر 558478

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی