2 دستگاه پزشکی از محل موقوفات به بیمارستان‌های بیرجند اهدا شد


2 دستگاه پزشکی از محل موقوفات به بیمارستان‌های بیرجند اهدا شد

بیرجند - ایرنا - 2 دستگاه تجهیزات پزشکی از محل موقوفات خراسان جنوبی برای کمک به حوزه سلامت تامین و همزمان با دهه وقف به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اهدا شد.

این تجهیزات پزشکی شامل یک دستگاه الکتروشوک و یک دستگاه هولتر فشار خون روز دوشنبه با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به بیمارستان‌های ولیعصر (عج) و رازی بیرجند اهدا شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این نشست گفت: این تجهیزات برای بخش‌های بیمارستانی ضروری است و شرایط کنونی استان به شکلی است که بیمارستان‌های ما به شکل جدی نیازمند کمک خیران، واقفان و مردم هستند و این اقدامات موجب استمرار ارائه خدمات مطلوب به مردم می‌شود.

محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: چند سال است که توجه خیران و واقفان به حوزه سلامت جلب شده و هزینه کردن در حوزه سلامت نوعی سرمایه‌گذاری است زیرا هر لحظه ممکن است خود ما نیازمند آن باشیم.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور، دولت به تنهایی نمی‌تواند همه نیازهای حوزه سلامت را رفع کند و با تحریم‌های ظالمانه و مشکلات کشور در فروش نفت، نیازمند توجه بیشتر به حوزه سلامت هستیم.

وی گفت: با توجه به اقداماتی که سال‌های گذشته در خراسان جنوبی انجام شده، مشکل جدی وجود ندارد اما در بعضی حوزه‌ها تامین تجهیزات پزشکی ضرورت دارد چون خیلی هزینه‌بر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به اینکه در موقوفات درمانی، ۲۵ درصد از بیمارستان‌های کشور وقف هستند، در هیچ جا نوشته نشده که این مکان از محل موقوفات است.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور افزود: بخش زیادی از بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند وقف است همچنین ملک بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند وقف است و تکلیف ما انجام وظیفه شرعی بوده چون واقف ملکی را وقف کرده و ما به عنوان متصدی اداره امور باید دقت کنیم که نیت واقف اجرا شود.

وی بیان کرد: با توجه به نیاز روز جامعه و مجموعه پزشکی استان توانستیم از محل موقوفات، یک دستگاه الکتروشوک و یک دستگاه هولتر فشار خون را به ارزش ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال برای بیمارستان‌های رازی و ولیعصر (عج) بیرجند تامین کنیم و ان شاءالله بتوانیم در آینده موقوفات بیشتری را در حوزه درمان هزینه کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل