نحوه برگزاری کلاس های سوادآموزان در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد 


نحوه برگزاری کلاس های سوادآموزان در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد 

یاسوج- ایرنا- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: نحوه برگزاری کلاس های درس هر سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد در این استان به دلیل شرایط کرونایی و بر اساس سه وضعیت سفید، زرد و قرمز خواهد بود. 

سید حمدالله خواهش نیک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کلاس ها به صورت حضوری، نیمه حضوری و یا غیرحضوری در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شوند.

وی افزود: برگزاری غیرحضوری کلاس های سوادآموزان در کهگیلویه و بویراحمد در قالب فضای مجازی، کلیپ های تدریس در سایت نهضت سوادآموزی کشور و برنامه لوح و قلم از طریق صداوسیمای مرکز استان است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کلاس های حضوری دوره سوادآموزی در این استان به صورت ۲ جلسه نیم ساعته در هفته و دوره انتقال نیز سه جلسه نیم ساعته در هفته است.

خواهش نیک عنوان کرد: امسال چهار هزار و ۵۰۰ بی ‌سواد و کم‌ سواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کهگیلویه و بویراحمد در دوره های سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد زیر پوشش فعالیت های سوادآموزی قرار می گیرند.

وی ابراز داشت: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد در طرح خواندن با خانواده، ۶۵۰ نفر در طرح حلقه های کتابخوانی، ۱۲۰ نفر در طرح آموزش کامپیوتر و ۸۰۰ نفر نیز در طرح مهارت آموزی در 16 مرکز یادگیری محلی کهگیلویه و بویراحمد شرکت می کنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر این نیز امسال ۲ هزار و ۶۶۴ سوادآموز استان زیر پوشش طرح نماز کلید بهشت قرار خواهند گرفت.

خواهش نیک اظهار داشت: امسال فعالیت های سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد در قالب برون سپاری و از طریق ۱۲ مؤسسه و تشکل مردم نهاد انجام می‌ شود.

وی افزود: سرانه باسواد شدن هر نفر در کهگیلویه و بویراحمد در دوره پنج ماهه هشت میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است.

خواهش نیک بیان کرد: معلمان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در مناطق روستایی و عشایری این استان می توانند در فعالیت های سوادآموزی مشارکت کنند.

وی عنوان کرد: نام نویسی از سوادآموزان دوره های انتقال و تحکیم سواد در کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۵ آذرماه ۱۳۹۹ و سوادآموزان دوره سوادآموزی نیز تا پایان دی ماه امسال ادامه دارد.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کهگیلویه و بویراحمد ۹۲.۷ درصد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط