زمستان سال 1400 گاز طبیعی گرمابخش خانه‌های بنارویه لارستان است


زمستان سال 1400 گاز طبیعی گرمابخش خانه‌های بنارویه لارستان است

لارستان-ایرنا- بیش از پنج هزار خانوار بخش بنارویه لارستان و روستاهای تابعه آن که سالیان متمادی است زمستان را با بخاری‌ها و چراغ‌های نفتی سپری می‌کنند، قرار است در زمستان سال 1400 گاز طبیعی، گرما بخش خانه‌های آنها شود.    

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان، دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح گازر رسانی به بخش بنارویه این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروژه گاز رسانی به این بخش با اعتباری افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال با ۳۳۲ کیلومتر لوله‌گذاری هم اینک با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال اجراست.

جلیل حسنی افزود: عملیات اجرایی این طرح مهم گاز رسانی، اوایل تیرماه ۹۹ با حضور عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس آغاز شد و ظرف حدود چهار ماه با پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه‌ای در حال انجام است.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح، پنج هزار خانوار شهر بنارویه و روستاهای بختیارویه، شرفویه، مارمه، حسن‌آباد هیرم، کوره، هود، اسلام آباد، قلات، گلار، شهرک توحید و همچنین منطقه کهنه و بیدشهر از توابع شهرستان اوز از مزایای گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

حسنی گفت: شرکت گاز استان فارس و شهرستان لارستان، ظرف هفت سال گذشته تاکنون رقمی افزون بر پنج هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های گازرسانی این منطقه هزینه کرده‌اند و در این زمینه رقمی حدود سه هزار میلیارد ریال نیز طرح در دست اجراست.

فرماندار ویژه شهرستان لارستان اضافه کرد: از سال ۹۲ و شروع فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون، به میزان یک هزار و ۵۴۰ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در روستاها و مناطق مختلف این شهرستان به انجام رسیده است.

وی افزود: از مجموع هشت شهر لارستا،ن شهرهای لار، لطیفی ، خور و بیرم از موهبت گاز طبیعی برخوردار هستند و عملیات گاز رسانی در شهرهای عمادشهر، جویم ، بنارویه و دهکویه نیز در حال انجام است و تا پایان سال ۹۹ پرونده گازرسانی به شهرهای این منطقه به اتمام خواهد رسید.

فرماندار ویژه شهرستان لارستان گفت: از مجموع ۱۷۸ روستای این شهرستان نیز به ۷۹ روستا بالای ۲۰ خانوار گاز رسانی شده و یا این طرح برای آنها در حال اجراست و ۹۹ روستا نیز مشمول اجرای عملیات گاز رسانی نیستند.

حسنی ادامه داد: راهبرد اساسی دولت تدبیرو امید همواره بر توسعه متوازن منطقه‌ای و خدمات رسانی مطلوب به روستاها و مناطق کمتر برخوردار استوار است و یکی از مهمترین شاخص‌ها برای تحقق این مهم، گازرسانی و بهره‌مندی مردم از این خدمات ارزشمند است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی