ایمن‌سازی جاده کجور همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد


ایمن‌سازی جاده کجور همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد

نوشهر - ایرنا - فرماندار نوشهر با اشاره به ترافیک سنگین و آمار حوادث جاده کوهستانی کجور ، خواستار همکاری دستگاه‌ها برای ایمن‌سازی این مسیر پرتردد و پرخطر شد.

راه دسترسی به بخش کجور که ۶۲ روستا و ۲ شهر با دستکم ۱۲ هزار نفر جمعیت ثابت دارد به خاطر پیچ های زیاد به همراه ریزش سنگ خطرناک است ولی با افزایش تردد در چند سال اخیر و ترافیک سنگین در آخر هفته ، با افزایش حوادث جاده ای مواجه است.

سعید یزدانی روز دوشنبه در جلسه ایمن سازی راه کجور افزود: در حال حاضر جاده دسترسی کجور در ۱۲ منطقه نیازمند اصلاح مسیر می باشد که با توجه به عبور این جاده از منطقه حفاظت شده البرز مرکزی نیازمند همکاری دستگاه های ذی ربط برای افزایش ضریب ایمنی در این جاده هستیم.

وی ادامه داد: در ایمن سازی این جاده دستگاه های محیط زیست و منابع طبیعی علاوه بر دادن استعلام های لازم بر روند عملیات اجرای آن نیز نظارت لازم را داشته باشند تا تمامی مسایل زیست محیطی و منابع طبیعی براساس قانون رعایت شود.

یزدانی به رمپ های تعبیه شده در کنار جاده در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: وجود این رمپ ها موجب کاهش عرض جاده و به تبع آن دشواری عبور و مرور خودروها شده است .

فرماندار نوشهر همچنین بر ضرورت نصب سیستم روشنایی در برخی از مناطق کوهستانی و مه گیر این مسیر به همراه خط کشی برای کاهش احتمال سقوط خوردوها تاکید کرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی نوشهر نیز در این جلسه اظهار داشت: با رفع شدن موانع قانونی محیط زیست و منابع طبیعی طرح اصلاح و تعریض ۱۲ نقطه این مسیر با رعایت مسایل محیط زیستی و رعایت تثبیت اراضی حاشیه جاده اجرا خواهد شد.

سعدی قادری با اشاره به نزدیکی فصل سرما خواستار آغاز هرچه زودتر عملیات تعریض این مسیر کوهستانی با مساعدت دستگاه ها در دادن استعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت سرعت بخشی در اجرای این طرح، پیمانکار این کار و جی پی اس دقیق این مناطق نیز مشخص شده و منتظر دریافت استعلام ها می باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟