بدون شک دل انسان با گناه و خلاف پاک نمی‌ماند


 بدون شک دل انسان با گناه و خلاف پاک نمی‌ماند

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران، گفت: بدون شک دل انسان با گناه و خلاف پاک نمی‌ماند، گناه دل ناپاک انسان را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «علی اکبر رشاد» امروز در جلسه درس خارج فقه مدرسه علمیه امام رضا(ع) که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: درباره ایمان برخی تصور می‌کنند که حالت نفسانی و شئونی از قلب انسان است.

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران، ادامه داد: برخی حتی ارزش گوهر ایمان را کاهش داده و آن را چیزی شبیه احساس تعبیر می‌کنند که در بدترین حالت آن می‌گویند دل انسان باید پاک باشد و بر همین اساس به هر گناه و عمل نادرستی دست می‌زنند.

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه بدون شک دل انسان با گناه و خلاف پاک نمی‌ماند، عنوان کرد: گناه دل ناپاک انسان را به نمایش می‌گذارد زیرا قلب می‌تواند مبدا گناه باشد تا زمانی که دل انسان چیزی را درخواست نکرده باشد اعضاء و جوارح انسان به سوی آن نمی‌رود.

وی با بیان اینکه نتیجه رفتار و گفتار پاک پندار پاک است، اظهار کرد: امیرمومنان امام علی(ع)‌ فرمودند ایمان دارای سه رکن است، رکن اول به شناخت و معرفت مربوط است که از شناخت و معرفت به حقایق غیبی آغاز می‌شود، رکن دیگر به اظهار و اقرار زبانی مربوط می‌شود و رکن دیگرعمل به معارف و حقایق الهی است.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه انسان باید با جوارح خود مومنانه رفتار کند، ابراز کرد: همواره عمل با علم و عقیده درون انسان هماهنگ بوده است، بنابراین کسی که جوارح و اعمال او بر مبنای کفر باشد عقیده درونی او مومن نیست.

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران، با بیان اینکه الحاد، سکولاریسم عملی و ادعای ایمان قلبی تنها یک توهم است، خاطرنشان کرد: ایمان شخص مومن در زبان و عمل او نمایان است در غیر این صورت شخص مومن نخواهد بود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل