برکات وقف برای مسجد صاحب‌الزمان(عج)


برکات وقف برای مسجد صاحب‌الزمان(عج)

مسجد صاحب‌الزمان (عج) توانسته با برگزاری برنامه‌های متنوع و جذاب، مرکز دین‌داری در فاز دوم شهرک غرب باشد و امید می‌رود با تکمیل مجموعه مذهبی صاحب الزمان (عج) محوریت این مسجد نیز تقویت شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون ‌های مساجد: شهروندان و برخی از مدیران شهرک قدس (غرب) تهران در دهه 70 مجموعه مذهبی صاحب الزمان (عج) (واقع در فاز چهارم، خیابان فلامک شمالی، خیابان درخشان) را تاسیس کردند که شامل حوزه علمیه، دانشکده، حسینیه و مسجد است ولی به دلایل مختلف، کار ساخت و تکمیل این مجموعه به سرانجام نرسید.

20 و چند سال انتظار برای تکمیل فضای مسجد صاحب الزمان (عج)

مسجد صاحب الزمان (عج) که مهم ترین نهاد مجموعه مذهبی صاحب الزمان (عج) است پس از 20 سال فعالیت خود را از سال 1397 به صورت جدی آغاز کرد زیرا پیش از آن، بیشتر نماز جماعت در این خانه خدا اقامه می شد و برگزاری برنامه ها به صورت محدود بود. از این سال برنامه های رایج سایر مساجد همچون برگزاری مراسم دعای کمیل، دعای ندبه، زیارت عاشورا، طرح تلاوت نور و تفسیر قرآن در مسجد صاحب الزمان (عج) دنبال می شود.

برای رسیدن به مسجد صاحب الزمان (عج) باید از میدان صنعت به سمت شرق حرکت کنید و پس از عبور از دو چهارراه به سمت شمال غرب شهرک غرب به مسیر خود ادامه دهید. جلوی در مجموعه مذهبی صاحب الزمان (عج) که رسیدید ابتدا باید یک سراشیبی را طی کنید و پس از عبور از محوطه ای که شاید بتوان نام آن را حیاط این مسجد نامید، به فضای اصلی این مسجد می رسید. دفتر امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) در سمت چپ این خانه خدا واقع شده و زمان دقیق حضور امام جماعت در آن مشخص نیست. دفتر هیئت امنا نیز در سمت راست در ورودی شبستان مسجد صاحب الزمان (عج) واقع شده است.

برگزاری روضه های هفتگی به همت هیئت اباصالح المهدی(عج)

پایگاه مقاومت بسیج از بدو تاسیس مسجد صاحب الزمان (عج) مهم ترین و اصلی ترین نهاد مجری برنامه های مذهبی، فرهنگی، علمی و ورزشی در این مسجد بوده است و جمعی از جوانان عضو این پایگاه، در سال 1398 هیئت اباصالح المهدی (عج) را تشکیل دادند که دوشنبه ها جلسه ثابت در این مسجد برگزار می کنند.

برکات وقف برای مسجد صاحب‌الزمان(عج)

جلسات تفسیر قرآن نیز چهارشنبه ها پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار و بدین ترتیب بخشی از آیات تلاوت شده قرآن کریم در طرح تلاوت نور تفسیر می شود.

هیئت اباصالح المهدی (عج) قرار است برنامه های ماه محرم را با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار کند. یکی از اقدامات جالب این مسجد در ماه محرم، دیدار با خانواده شهدا در شب های ماه محرم است به طوری که پس از پایان مراسم در 12 روز نخست این ماه، نمازگزاران به دیدار یکی از خانواده های شهدا می روند.

برکات وقف برای مسجد صاحب‌الزمان(عج)

سر و کله ویروس کرونا که پیدا شد اهالی مسجد صاحب الزمان (عج) قرارگاه فرهنگی تشکیل دادند تا در زمینه آگاه سازی مردم درباره نشانه های این ویروس و راه های مقابله با آن فعالیت کند. با توجه به مکنت مالی شهروندان منطقه شهرک غرب، موضوع کمک مومنانه درباره آنان موضوعیت پیدا نمی کرد با وجود این پایگاه بسیج این مسجد دست به کار شد و بیش از 600 بسته ارزاق و بهداشتی را در چند نوبت میان نیازمندان جنوب شهر تهران توزیع کردند.

غنی سازی اوقات فراغت با برگزاری ویژه برنامه های قرآنی و فرهنگی

مسجد صاحب الزمان (عج) همه ساله ویژه برنامه هایی برای غنی سازی اوقات فراغت برگزار می کند که برگزاری چند دوره مسابقه پینت بال در سطح منطقه شهرک غرب از کارهای جالب بود که با استقبال خوبی نیز از سوی مردم همراه شد. برگزاری مسابقات کتابخوانی و کلاس های آموزشی در حوزه های قرآنی، سبک زندگی اسلامی ایرانی و اقتصاد مقاومتی، از برنامه های دیگر این مسجد در فصل تابستان است که البته امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، تقریبا بیشتر آنها برگزار نشد.

کلاس های مشاوره خانواده و روان شناسی نیز با همکاری سرای محله ایوانک به صورت هفتگی در مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار می شود که زوج های جوان و جوانان بیشترین مراجعه کنندگان آن هستند.

استقلال مالی با ساخت چند رقبه

هیئت موسس و امنای مجموعه مذهبی صاحب الزمان (عج) در بدو تاسیس این مجموعه، تصمیم گرفتند زمینه استقلال مالی آن را تامین کنند که فعالیت رستوران و تهیه غذا در جنب این مجموعه از جمله آنها است. در واقع این تهیه غذا جزو رقبات مسجد صاحب الزمان (عج) نیز به حساب می آید و سبب اشتغال و کارآفرینی را برای عده ای فراهم کرده است.

سخن آخر اینکه مسجد صاحب الزمان (عج) توانسته با برگزاری برنامه های متنوع و جذاب، پرچم دین داری در فاز دوم شهرک غرب باشد و امید می رود با تکمیل مجموعه مذهبی صاحب الزمان (عج) محوریت این مسجد نیز تقویت شود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی