جوانانی که نت به نت امید و انتظار را مشق می‌کنند


جوانانی که نت به نت امید و انتظار را مشق می‌کنند

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پیام داد و جوانان عرصه موسیقی را مشتاق شکوفایی و امید معرفی کرد.

جوانانی که نت به نت امید و انتظار را مشق می‌کنند

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، داوری مرحله نهایی چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی و با حمایت دفتر موسیقیِ معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همت انجمن موسیقی ایران در حال برگزاری است.

سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پیام داد.

در پیام حسینی آماده است:

هوالجمیل

جویای زندگی و مشتاق شکوفایی‌اند چهره‌های موسیقی ایران‌زمین که در خطوط این روزگار ناخوش‌ احوالِ ناشی از کرونا، نت به نت امید و انتظار را مشق می‌کنند و به آموختن نشسته‌اند تا گرد فراموشی را از میراث معظم موسیقی برخیزانند. تجسم این تصمیم می‌تواند «جشنواره‌ی موسیقی جوان» باشد که به اشتیاق و اراده‌ی جوانان مستعد، ارجمندی موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک را یادآور است و مصمم است که جایگاه و پایگاه این هنر کهن را قوام و دوام بخشد. تکریم میراث نامیرای دیروز به مدد بازآفرینی و تحول و نگاه معطوف به فردا با میل به روزآمدی هنر از مؤلفه‌های این جشنواره است که به روشنی مؤید حال و احوال آموزش موسیقی و تبلور بایدها و نبایدهای این عرصه است. با خود می‌اندیشم شاید سرنوشت این جشنواره با معرفی منتخبانی مستعد به قضاوت اساتید و تشویق و ترغیبی از جانب متولیان امر منتهی می‌شود اما این میدان چنان بزرگ است که بایسته است نهادهای دیگری در دشواری پیش روی، فرصت آفرین و نشاط‌بخش، به مراقبت و مؤانست و مهر، نوازنده‌یِ جوانان شریف موسیقی باشند و دل و جان بسپارند که هر قدمی که امروز برداریم در قلم فردائیان فراموش نخواهد شد.

تالار رودکی اگر چه به اشتیاق این اتفاق را لحظه‌شماری می‌کرد اما به ناگریز و به دلتنگی روزهای دوری را تاب می‌آوریم و با آرزوی تندرستی اهالی جوان موسیقی و اساتید ارجمند، دورادور در آیینه‌ی شبکه‌های ارتباطی مخاطبِ هنرنمایی ارجمندان حاضر در این دوره از جشنواره خواهیم بود و به درود برای ایشان زمزمه می‌کنم: مرا هزار امید است و هر هزار تویی

سیدمجتبی حسینی
معاون امور هنری
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی