جایگاه دانشگاه امیرکبیر بر اساس رتبه بندی جهانی NTU


جایگاه دانشگاه امیرکبیر بر اساس رتبه بندی جهانی NTU

دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اساس رتبه بندی جهانی NTU، جایگاه خوبی در رشته‌های مختلف کسب کرده است.

جایگاه دانشگاه امیرکبیر بر اساس رتبه بندی جهانی NTUبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه ملی تایوان از سال ۲۰۰۷ دانشگاه‌های جهان را بر اساس کمیت و کیفیت عملکرد آن‌ها در مقالات علمی مورد رتبه بندی قرار می‌دهد و هر ساله ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان را معرفی می‌کند.

نظام NTU علاوه بر رتبه بندی کلی، ۳۰۰ دانشگاه برتر را در ۶ زمینه و ۱۴ موضوع رتبه بندی می‌کند. هدف این نظام رتبه بندی، ارزیابی عملکرد علمی موسسه‌ها به ویژه عملکرد پژوهشی آن‌ها بر پایه شاخص‌های عینی و بدون سوء گیری است.

ارزیابی در این نظام، در ۸ شاخص و سه محور بهره‌وری پژوهش، تاثیر پژوهش و تعالی پژوهش انجام می‌شود. اطلاعات شاخص‌های این نظام از نمایه نامه‌های استنادی «وب آو ساینس»، «شاخص اچ» و «کلاریویت آنالیتیکس» استخراج می‌شود.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه مهندسی دارای رتبه ۱۲۷ بین المللی است و در بین دانشگاه‌های ایران پس از دانشگاه تهران رتبه دوم کشوری را داراست.

همچنین در رتبه بندی موضوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر رتبه ۳۳ در مهندسی مکانیک، رتبه ۶۵ در ریاضیات، رتبه ۱۱۹ در علوم کامپیوتر، رتبه ۱۴۵ در مهندسی الکترونیک، رتبه ۱۶۱ در علم مواد، رتبه ۱۷۱ در مهندسی شیمی و رتبه ۱۷۳ در مهندسی عمران را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید

دستیابی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به افزایه‌ حفاری

گزارش سال ۲۰۲۰ نظام رتبه‌بندی NTU نشان می‌دهد که دانشگاه‌های کشور در موضوعات مهندسی حضور پررنگی دارند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هند چگونه می تواند جای چین را بگیرد؟/ نسخه دهلی نو برای دور زدن رقبا+نمودار