پیکر مرحوم زارع جوشقانی در کاشان تشییع شد


پیکر مرحوم زارع جوشقانی در کاشان تشییع شد

کاشان- ایرنا- آیین تشییع و خاکسپاری شهید مدافع سلامت، دکتر محمد زارع جوشقانی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی روز سه‌شنبه در گلزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، ظهر امروز پس از اقامه نماز میت از سوی آیت‌الله سید میرمحمد یثربی پیکر پاک این شهید مدافع سلامت برای خاکسپاری به گلزار شهدای کاشان انتقال یافت.

استاندار اصفهان در این آیین در سخنان کوتاهی گفت: شهید دکتر محمد زارع جوشقانی عمر پربرکت خود را در راه خدمت به مردم صرف کرد و به مسیر شهادت به ۲ برادر شهیدش در دوران دفاع مقدس ملحق شد.

عباس رضایی افزود: خاطره تلاش‌های صادقانه این مجاهد در راه خدا در کنار سایر مدافعان سلامت در یادها همواره باقی خواهد ماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در ادامه فقدان وی را به خانواده، جامعه دانشگاهی و مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل تسلیت گفت و اظهار داشت: راه، منش و روش این شهید والامقام ادامه می‌یابد و برای جامعه علوم پزشکی الگوی ماندگاری خواهد بود.

سید علیرضا مروجی اضافه کرد: مدیریت، تدبیر و درایت در لحظه‌های سخت و دلسوزی و از جان گذشتگی برای مردم ۲ ویژگی برجسته شهید زارع جوشقانی بود که در صف مقدم مبارزه با بیماری کووید- ۱۹ به برادران بزرگوار شهیدش پیوست.

محمد زارع جوشقانی فلوشیپ قرنیه و خارج چشمی که بیش از ۲ دهه پیش ریاست دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان شهید بهشتی کاشان را بر عهده داشت و از بهمن‌ سال گذشته به ریاست بیمارستان لبافی‌نژاد تهران منصوب شده بود، بر اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت.

پیش‌تر دکتر مجید فرهاد، پزشک نطنزی نیز پس از یک دوره بیماری بر اثر ابتلا به کرونا به جمع شهدای خدمت و مدافع سلامت کاشان پیوسته بود.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تا کنون به بیش از ۹۰ درصد کشورها سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

بنابر آخرین آمارها تا کنون افزون بر ۵۳۴ هزار نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند که بیش از ۳۰ هزار نفر فوت کردند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا