رویدادهای ورزشی عامل مهم تقویت همبستگی اجتماعی هستند


رویدادهای ورزشی عامل مهم تقویت همبستگی اجتماعی هستند

استاندار گیلان ورزش را عرصه نمایش انسجام ملی خواند و با بیان اینکه فعالیت‌های ورزشی عامل تقویت همبستگی اجتماعی هستند، گفت: باید با وجود کرونا،‌ فعالیت‌های ورزشی و تحرک در جامعه، با رعایت توصیه‌های بهداشتی متوقف نشود.

ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای عالی ورزش همگانی گیلان که معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امور عمرانی استاندار، شماری از مدیران کل ستادی استانداری و استانی و نیز رئیسان برخی هیات‌های ورزشی استان حضور داشتند؛ با تبریک فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش به فعالان عرصه ورزش گیلان اظهار کرد: از همه آحاد مردم دعوت می‌کنم برای سلامت جسم و روح خود، به ورزش بیش از پیش توجه کنند چراکه شرایط امروز ایجاب می‌کند که به مقوله ورزش و بهداشت روانی بیش از پیش توجه داشت.

وی ورزش را از ارکان مهم فراهم سازی شادابی در زندگی، پویایی و نشاط اجتماعی خواند و افزود: زمانی‌که ورزشکاران در میادین مختلف پیروزی کسب می‌کنند، موجب تقویت امید و روحیه ملی می‌شوند و کسب موفقیت آنان در عرصه‌های بین‌المللی علاوه بر آنکه افتخار برای کشور است، سرزندگی و غرور برای ملت می‌آفریند.

زارع خاطرنشان کرد: معتقدم هنگامی می‌توانیم بر شتاب حرکت توسعه بیافزاییم که جامعه‌ای سالم و با نشاط داشته باشیم و بر این اساس باید بستر برای فعالیت‌های ورزشی و از همه مهتر ورزش همگانی هموار شود.

استاندار گیلان ادامه داد: پیوند ورزش و جوانان، از منظر توسعه همه جانبه و ملی اهمیت زیادی دارد و از آنجایی که تربیت جسمی و روحی در سنین جوانی بنا می‌شود؛ دو مولفه یادشده در بالندگی و افزایش بهره وری و نیز پـرورش و بـروز اسـتعدادهای ایـن نسـل، نقش موثری دارد.

وی بیان کرد: ورزش را عرصه همدلی، انسجام و وحدت می‌دانم که برکات فراوانی در جهت حفظ و توسعه سرمایه‌های اجتماعی و امنیت روانی دارد و مبتنی بر این دیدگاه؛ شعار هفته تربیت بدنی امسال تحت عنوان «ایران همدل، ایران فعال» شعاری با محتواست.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر ضرورت افزایش سطح توجه به ورزش خاطرنشان کرد: رویدادهای ورزشی، عامل مهم تقویت همبستگی اجتماعی هستند و امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیاز داریم که در سایه یکپارچگی و وحدت، در تقابل با دشمنان ملت، ایستادگی کنیم و به طور قطع، همین عامل پیروزی خواهد بود.

زارع اظهار کرد: ایران عزیز و گیلان سرافراز، زمانی در بخش‌های مختلف فعال و اثرگذار هستند که همدلی باشد؛ با همبستگی، درجهت تقویت سرمایه‌های اجتماعی گام برداریم، به جوانان اعتماد کرده و از ظرفیت‌های آنان برای پیشبرد امور استفاده کنیم.

وی یادآور شد: نزدیک به هشت ماه است که کشورمان درگیر ویروس کروناست؛ ویروسی که تمامی ساحت‌های زندگی فردی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده ولی آنچه توانسته ما را در جریان مدیریت و مقابله با کرونا موفق نماید، همین انسجام و همدلی است.

زارع بر ضرورت اجرای اقدامات جدی در حوزه توسعه ورزش با وجود کرونا تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد تا ورزش تعطیل شود، بلکه باید با رعایت توصیه‌های بهداشتی، فعالیت‌های جسمی و بدنی استمرار یابد.

وی با اشاره به لزوم تولید محتوای مناسب و آگاهی بخشی مطلوب به مخاطبان برای توسعه ورزش‌های همگانی تصریح کرد: فعالان اجتماعی و رسانه‌ها بویژه صدا و سیما با ارائه الگوهایی همچون ورزش در خانه، اجازه ندهند تحرک در جامعه، متوقف شود.

زارع بیان کرد: برای توسعه ورزش‌های همگانی باید از طرح‌هایی که پایه علمی دارد، الگوبرداری کرد و در اجرای این مهم تنها به یک شهر اکتفا نشود.

استاندار گیلان همچنین توسعه دوچرخه سواری را مهم خواند که در اجرای آن باید آموزش و آگاهی بخشی عمومی و فراگیر را مورد توجه قرار داد.

در ادامه مریم بخشی، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه ورزش نقش مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، اظهار کرد: همزمان با هفته ورزش و تربیت بدنی 15 خانه ورزش روستایی افتتاح می‌شود که با افتتاح این طرح‌ها تعداد خانه‌های ورزش روستایی استان به 98 خانه می‌رسد.

وی ورزش همگانی را لازمه ورزش قهرمانی دانست و افزود: کمیته ورزش‌های همگانی استان تشکیل شده و همچنین گام‌های موثری در سطح شهرداری‌های مناطق برداشته شده است.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از صابر رحیم‌پور، میثم علی‌پور، مهدی پوررهنما، سارا بهمن‌یار و محمد رهبری که سهمیه المپیک توکیو را کسب کرده‌اند،‌ تجلیل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس