امنیت مام میهن در دستان سبزپوشان غیور نیروی انتظامی


امنیت مام میهن در دستان سبزپوشان غیور نیروی انتظامی

مشهد- ایرنا- سبزپوشان غیور نیروی انتظامی همواره در دفاع از نظم و قانون وطن مقتدرانه ایستاده‌اند تا ارمغان‌آور امنیت و آرامش برای شهروندان در گوشه و کنار ایران اسلامی باشند و بارها در زمان‌های مختلف برای تضمین امنیت در این خطه حماسه‌آفرینی کرده و در دفاع از این مرز و بوم از جان خود نیز گذشته‌اند.

نیروی انتظامی همواره در تامین امنیت مردمان این خاک و سرزمین، میدان دار بوده و در دفاع از میهن از پای ننشسته است و مدافعان امنیت حتی روزهای سخت کرونایی در کنار انجام وظیفه و دفاع از امنیت، حفظ سلامت مردم را در دستور کار خود قراردادند و پاکی و نیک اندیشی، غیرت و حمیت ایرانی را به تصویر کشیدند.
مدافعان امنیت این سرزمین اعم از نظامی و انتظامی در جای جای کشور از خشکی و دریا گرفته تا مرز و جاده حضوری ایثارگرانه دارند، حضوری که آرامش و امنیت را به ارمغان دارد.
خدمت و حضور فراگیر این جان برکفان در خراسان رضوی با شرایط خاص و ویژه، متفاوت تر از سایر نقاط کشور است و با سختی‌های خاص همراه است اما با تلاش شبانه‌روزی آنها، سایه امنیت در این دیار حکمفرماست و اجازه کوچکترین تحرکی به خاطیان داده نمی‌شود.
البته برقراری امنیت برای جان برکفان ناجا هزینه سنگینی نیز دارد و این مجموعه تا کنون حدود ١٣ هزار و ٥٠٠ شهید فدای امنیت میهن کرده که حدود هزار نفر از این تعداد مربوط به خراسان ‌رضوی است.
ارائه روزانه ۱۵۰ هزار خدمت توسط پلیس رضوی
ارائه روزانه ١۵٠ هزار خدمت توسط پلیس رضوی با وجود برخی محدودیتهای نیروی انسانی از مواردی است که نمی‌توان از آن به راحتی عبور کرد و بنا به اذعان فرمانده انتظامی خراسان‌ رضوی، در میان این حجم گسترده فعالیتهای پلیس ممکن است کاستی‌هایی وجود داشته باشد اما ماموران انتظامی تلاش می‌کنند این کاستی‌ها تاثیری بر انجام وظایف آنان نداشته باشد.
سردار محمد کاظم تقوی افزود: در چارچوب ارائه روزانه ١٢٠ هزار خدمت پلیس در این استان به مردم روزانه ١٤ هزار تا ٢٧ هزار تماس تلفنی نیز با سامانه "پلیس ١١٠" در خراسان رضوی از سوی شهروندان برقرار می‌شود.
وی ادامه داد: خراسان رضوی دارای شرایط ویژه‌ای است و بر همین اساس وظیفه پلیس رضوی در این استان متفاوت و سنگین‌تر از فعالیتهای انتظامی جاری در دیگر استانهای کشور است.

فرمانده انتظامی خراسان‌ رضوی گفت: مشهد همه‌ ساله میزبان میلیونها زائر بارگاه منور رضوی است لذا پلیس رضوی برای تامین امنیت در این کلانشهر اقدامات گوناگونی را به ویژه در بخش پیشگیری در دستور کار خود دارد.
وی افزود: پلیس استان در ۵۰۰ نقطه و مرزبانان در ۲۰۰ نقطه مرزی استقرار و حضور موثر و مقتدرانه‌ دارند.
سردار تقوی ادامه داد: یکی از ماموریت‌های پلیس برخورد با اخلالگران نظم و امنیت و افراد شرور است که این ماموریت با حمایت و تعامل آگاهانه مردم انجام می شود.
وی گفت: همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا در ماه‌های گذشته، پلیس رضوی سعی کرده است حضور فعال در کنار مدافعان سلامت داشته ‌باشد و در کنار استفاده از ظرفیت پزشکی و بیمارستانی ناجا در استان، برخورد با محتکران ماسک و مواد ضدعفونی نیز در دستور کار جدی قرار گرفت تا امکان هر گونه سوء استفاده از فرصت‌طلبان گرفته شود.

فرمانده انتظامی خراسان‌ رضوی افزود: پلیس استان در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا همکاری خوبی داشته و دارد.
عملکرد پلیس رضوی
کشف ۱۸ هزار و ٧٠٠ کیلوگرم مواد مخدر و انهدام ٢٢ باند سوداگران مرگ از جمله عملکرد پلیس رضوی از ابتدای امسال تاکنون است که بنابه اعلام فرمانده انتظامی خراسان رضوی میزان کشفیات مواد مخدر در استان طی این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش داشته است.
سردار تقوی ادامه داد: کشف سلاح و مهمات غیرقانونی از ابتدای امسال تاکنون در خراسان رضوی افزایش ٢٠ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته و فعالیت پلیس در برخورد با هنجارشکنان اجتماعی در جامعه نیز امسال در این استان ۲۲ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.
وی همچنین افزایش دو و نیم برابری دستگیری اتباع خارجی فاقد مجوز و افزایش ۲۷ درصدی کشفیات مشروبات الکلی را از دیگر اقدامات پلیس در سال جاری عنوان کرد.

فرمانده انتظامی خراسان‌ رضوی با اشاره به افزایش هفت درصدی وقوع سرقت در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: در حوزه کشفیات سرقت نیز امسال افزایش پنج درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال در خراسان رضوی ثبت شده است درحالی که سرقت خودرو در سال جاری ١٧ درصد افزایش داشته و مردم و خودروسازان باید موارد ایمنی خودروها را جدی‌تر بگیرند.
وی در خصوص برگزاری تجمع و فراخوان ها در استان نیز افزود: به خاطر همکاری مردم و مسوولان، دشمن در سال جاری در برگزاری فراخوانها موفقیتی نداشت، همچنین در حوزه جرایم فضای مجازی نیز امسال شاهد کاهش جرایم در این استان بوده‌ایم و در حوزه دستگیری مجرمان این حوزه افزایش ٥٠ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داریم.
سردار تقوی با اشاره به کاهش ٤٥ درصدی آمار تصادفات استان در سال جاری ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون شاهد کاهش٣٣ درصدی فوت شدگان براثر سوانح رانندگی جاده‌ای و کاهش ٦ درصدی افراد فوت شده در تصادفات شهری بودیم.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ٢ میلیون و ٥٥٥ هزار تماس با افزایش سه درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ در این استان برقرار شده و در انجام ماموریت‌ها، افزایش پنج درصدی داشته‌ایم.
بیش از ۶۰ مورد آماده‌باش
جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز از بیش از ٦٠ مورد آماده باش برای برقراری نظم و امنیت در استان طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته موضوعات مختلفی نظیر شهادت سردار سلیمانی، هدفمندی یارانه‌ها، حمله مقتدرانه به مقر آمریکا در عراق، انتخابات مجلس و شیوع بیماری کرونا موجب موج سواری معاندان شد اما با حضور مقتدرانه ناجا برگ زرین دیگری بر افتخارات نیروی انتظامی در استان افزوده شد و در مراسم دهه پایانی صفر نیز حضور چشمگیر برای تامین نظم و امنیت داشتیم.
سردار ابراهیم قربان‌زاده افزود: روزانه بیش از ١٦ هزار تماس با مرکز فوریتهای پزشکی ١١٠ برقرار می شود که نیمی از آن به ماموریت منجر می گردد با این وجود کشف بیش از ٣٢ درصد انواع جرایم و بیش از ٩٥ درصد قتلها، کاهش تصادفات، کاهش فعالیت اراذل و اوباش و مقابله با کرونا در کنار مدافعان سلامت طی یک سال گذشته از اقدامات این نیرو بوده است.
توفیق پلیس نتیجه همکاری و مشارکت مردم
فرمانده انتظامی مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: همکاری خوب شهروندان در توفیقات پلیس بسیار موثر بوده و موفقیت‌های حاصل شده نتیجه همکاری و مشارکت مردم، بخش‌های مختلف و رسانه هاست.
سرهنگ عباس صارمی افزود: در یک‌سال گذشته ماموریتهای متنوعی در مشهد انجام شد که مبارزه با قاچاق و دپو اقلام پزشکی در شرایط سخت کرونایی از آن جمله ‌است.
وی ادامه داد: روزانه ۴ هزار تماس با مرکز پلیسی ۱۱۰ در مشهد برقرار می‌شود که اغلب آنها منجر به عملیات می‌گردد اما بخشی از آنها عملیاتی نیست و وقت و انرژی پلیس را می‌گیرد لذا شهروندان در موارد ضروری باید با پلیس تماس داشته باشند.

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به حضور مقتدرانه پلیس در برخورد با سارقان و اراذل و اوباش، گفت: در حال حاضر با اقدامات پلیس، دستگاه قضایی، نهادهای امنیتی و همکاری مردم امنیت خوبی در جامعه برای شهروندان برقرار است.
رصد کامل نوار مرزی
امنیت مرزی در خراسان رضوی نیز با حدود یک دهم از طول مرزهای ایران شامل ۵۳۰ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری ترکمنستان و ۳۰۲ کیلومتر مرز با افغانستان نمایی از ضریب امنیت حاکم بر مرزهای ایران را به تصویر می کشد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی در این زمینه گفت: اشرار، قاچاقچیان و بدخواهان نظام هنوز در حاشیه مرزها حضور دارند و بیشتر مورد توجه استکبار هستند ولی امروز به برکت مرزبانان مقتدر و حمایت سپاه، بسیج و ارتش از مرزبانان و اشراف اطلاعاتی، ناامنی در استان نداریم اما ذره‌ای غفلت می تواند موجب ناامنی شود.
سردار تقوی افزود: همه مجموعه مدیریتی استان برای امنیت مرزها نهایت همکاری را دارند تا شاهد امنیت پایدار در مرزها باشیم.
فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی نیز در خصوص امنیت مرزها گفت: نیروی انتظامی همواره حافظ امنیت در جامعه ایران اسلامی بوده و از نقاط صفر مرزی تا قلب کلانشهرهای کشور را زیر چتر امنیتی خود از هرگونه قانون شکنی و جرم و جنایت مصون داشته است.
سردار مجید شجاع افزود: مرزبانی ناجا نیز به طور شبانه روز با رصد کامل نوار مرزی در تمامی مرزهای کشور پهناور ایران توانسته است با جلوگیری از قاچاق سوخت، کالا و مواد مخدر و همچنین مقابله با اشرار و گروهک های معاند که همواره به دنبال ضربه زدن به تمامیت مرزی کشور جمهوری اسلامی ایران هستند، برگ های زرینی را به کارنامه ناجا بیفزایند.
وی ادامه داد: مرزبانانی خراسان رضوی در کنار حفاظت از مرزها و جلوگیری از قاچاق در بخش‌های مختلف، خدمات شایسته ای به مرزنشینان و مرزبانان ارائه می دهد که یکی از این موارد تسهیل شرایط دامداری و کشاورزی در زمین هایی است که در محدوده مرزهای استان قرار گرفته‌اند.
فرمانده مرزبانی خراسان‌ رضوی گفت: اشراف اطلاعاتی کامل و بی نقصی بر مرزهای استان وجود دارد و اجازه نمی‌دهیم دشمن از مرزها عبور کرده و تعرضی داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید