پیامد اصلاح نشدن ساختار بودجه، کسری بودجه است


پیامد اصلاح نشدن ساختار بودجه، کسری بودجه است

سبحانیان با اشاره به اینکه پیامد اصلاح نشدن ساختار بودجه، کسری بودجه است، گفت: کسری بودجه ریشه بسیاری از معضلات مثل تورم، رکود، فقر و فاصله طبقاتی و... است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید محمد سبحانیان شب گذشته (سه شنبه 29 مهر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: اصلاح ساختار بودجه یک کلان پروژه است و ابعاد بزرگ و پیچیده آن به سرعت اتفاق نخواهد افتاد.

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: پیامد اصلاح نشدن ساختار بودجه، کسری بودجه است و کسری بودجه ریشه بسیاری از معضلات مثل تورم، رکود، فقر و فاصله طبقاتی و ... است.

این کارشناس اقتصادی گفت: مجلس در طرحی تلاش می‌کند با احکامی که در حوزه منابع و مصارف وجود دارد حداقل از میزان کسر بودجه کم کند تا بتواند آثار و تبعات آن را کمتر و مدیریت کند.

سبحانیان با بیان این که یکی از مهمترین مؤلفه‌های بودجه، شفافیت آن است افزود: در سال‌های گذشته به مهمترین پایه بودجه که شفافیت منابع است عمل نشد که این موجب شد همواره یک بودجه صوری تصویب شود.

وی همچنین تاکید کرد: خط قرمز مجلس باید کسر بودجه باشد و خود مجلس هم نباید تصمیماتی بگیرد بدون توجه به منابع آن که موجب افزایش کسر بودجه شود.

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا