نوروزی: امیدوارم انتخاب ملی‌پوشان بر اساس انصاف و عدالت باشد/ جدا کردن کشتی‌گیران قدیمی بزرگترین اشتباه است


نوروزی: امیدوارم انتخاب ملی‌پوشان بر اساس انصاف و عدالت باشد/ جدا کردن کشتی‌گیران قدیمی بزرگترین اشتباه است

قهرمان کشتی فرنگی در المپیک 2012 لندن گفت: جدا کردن کشتی‌گیران پیشکسوت از جوان‌هایی که در اردو حضور دارند بزرگترین اشتباه است.

امید نوروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای شرکت در مسابقات جهانی صربستان اظهار داشت: کادرفنی تیم ملی نباید کشتی گیران باتجربه را از بدنه اردو جدا کند. علیرضا دبیر و فدراسیون کشتی صفر تا صد تمام اختیارات فنی را به کادرفنی تیم ملی محول کرده و تصمیم گیرنده آنها هستند. بهترین کار این است شرایطی ایجاد شود که جوانترها بتوانند از تجربه کشتی گیران قدیمی‌تر و پیشکسوت بهره ببرند. در واقع نباید باتجربه‌ها را از اردو جدا کنیم، آنها باعث دلگرمی جوانترها هستند.

وی در مورد اینکه در این وضعیت بهتر است تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی صربستان چطور انتخاب شود؟ تاکید کرد: امیدوارم در بحث انتخاب نفرات هم کار کارشناسی خوبی اتفاق بیفتد و انتخاب نفرات سلیقه‌ای نباشد. کسی نظر شخصی‌اش را اعمال نکند تا حق به حقدار برسد.

قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان در پاسخ به این سوال که آیا بدون برگزاری مسابقه انتخابی حق به حقدار خواهد رسید؟، گفت: با مسابقه انتخابی 80 درصد این اتفاق رخ می‌دهد و نفرات اول ملی پوش می‌شوند که بهترین های وزن خود هستند. 20 درصد هم می‌ماند برای اوزانی که گاهی نفر دوم عملکردش در مسابقه خارجی بهتر از نفر اول است، به همین دلیل باید دست سرمربی باز باشد، اما در همه اوزان نباید اینطور باشد. امیدوارم تدابیری اتخاذ شود که حقی از کشتی گیری ضایع نشود. در یک سالی که گذشت تلاش فدراسیون و اهالی کشتی این بود که قانونی اعمال شود تا حقی از مربی و کشتی گیر ضایع نشود. حالا هم امیدوارم عدالت محوری در خصوص تیم ملی حکمفرما باشد و کادرفنی هم کارشان را خوب انجام دهند و تیمشان را ببندند. امیدوارم انتخاب نفرات براساس شایستگی، انصاف و عدالت باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر