بوتیک هتل نظامیه تهران


بوتیک هتل نظامیه تهران در محل خانه تاریخی نظامیه، سه‌شنبه 5 شهریور 98، با حضور علی‌اصغر مونسان سرپرست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور، معاون امور عمرانی استانداری تهران، هادی میرزایی مدیرعامل صندوق احیا، علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه 12 و جمعی از مسئولان و مدیران افتتاح شد.بوتیک هتل “نظامیه” واقع...

بوتیک هتل نظامیه تهران در محل خانه تاریخی نظامیه، سه‌شنبه ۵ شهریور ۹۸، با حضور علی‌اصغر مونسان سرپرست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور، معاون امور عمرانی استانداری تهران، هادی میرزایی مدیرعامل صندوق احیا، علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ و جمعی از مسئولان و مدیران افتتاح شد.بوتیک هتل “نظامیه” واقع در بافت تاریخی منطقه ۱۲ تهران و در زمینی به مساحت ۴۵۰ متر مربع به طور رسمی افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.عمارتی ۱۰۰ ساله با معماری منحصر به فرد در میدان بهارستان قلب تاریخی، فرهنگی و سیاسی تهران.بوتیک هتل نظامیه تهران دارای ۷ اتاق و ظرفیت اقامتی ۱۰ تخت است که با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و مشارکت صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، آغاز بکار نموده است.

بوتیک هتل نظامیه تهران

می توان گفت که بسیاری از بوتیک هتل ها همان خانه های تاریخی هستند که به شکل ویژه تر و بعضا لوکس تری ( در همه ی بخش ها و جزئیات )، خدمات ارائه می کنند؛ اما در تعریف کلی بوتیک هتل باید گفت اقامتگاهی که خودش به تنهایی یک جاذبه است و صرفا به خاطر اقامت و دیدن از جاذبه های شهر مذکور، مورد انتخاب قرار نمی گیرند.بوتیک هتل ها یک تجربه ی فوق العاده و به یاد ماندنی از اقامت را به مهمانانشان ارائه می کنند. تجربه ای که در جای دیگر نخواهید داشت.

بوتیک هتل نظامیه تهران

پیشینه ی بنا

تاریخ احداث این بنا را با توجه به خصوصیات معماری و سبک این بنا می‌توان به حدود سال‌های ۱۳۰۵ الی ۱۳۱۵ نسبت داد.باغ نظامیه تهران را میرزا آقا خان نوری صدراعظم ناصرالدین شاه برای پسرش میرزا کاظم خان نظام الملک راه انداخت. زمانی عمارت نظامیه این باغ که اسمش با کافه لقانطه گره خورده، حسابی برو بیا داشت اما حاج عیلنفی کاشانی در دهه ۳۰ با وجود ثبت بودن بنا آن را تخریب کرد تا تهران برای همیشه یکی از عجیب‌ترین بناهایش را از دست بدهد. از آن زمان عمارتی کوچک باقی مانده در میان ده‌ها ساخت و ساز این محله اسم نظامیه یدک کشید و سال‌ها در کوچه‌ای بن بست و میان خانه‌های بلند مرتبه پنهان بود. عمارت نظامیه حالا پس از مدتی کاربری اداری قرار است تجربه متفاوتی در تهران باشد و پای بوتیک هتل‌ها را بیش از پیش در پایتخت باز کند.
عمارت قدیمی نظامیه واقع در میدان بهارستان، کوچه نظامیه، کوچه شهید حسن اصالت معروف به عمارت نظامیه در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته است. این عمارت که به شکل دو اشکوبه و به صورت عمارتی در بخش مرکزی حیاط واقع شده است در راستای شمال و جنوبی واقع شده است، بخش ورودی آن نیز رو به حیاط اصلی است. پلان این بنا به شکل مربع و نمای اصلی آن رو به حیاط اصلی در سمت جنوب واقع شده است. شکل معماری بنا نیز بیانگر ساخت آن در دوره پهلوی اول است.
مصالح اصلی این بنا از آجر و گچ است البته بیشتر تزئینات آن در نمای جنوبی جلوه می نمایند. این تزئینات شامل آجرکاری و گچ کاری در قسمت ورودی و نیز آجرکاری در رخ بام است.
در خصوص پیشینه ساخت این بنا باید گفت از آنالیز نقشه سال ۱۳۱۹ تهران تعیین می شود که ساخت وسازی در محدوده باغ نظامیه صورت نگرفته است و انجام ساخت و ساز در این محدوده به دوره پهلوی اول بازمی شود. در این دوره و در حدود سال ۱۳۴۲ املاک این محدوده، توسط سردارسپه از همدم السلطنه خریداری شده و تغییرات وسیعی در آن اجرا شده است.

بوتیک هتل نظامیه تهران

نحوه دسترسی به بوتیک هتل نظامیه

آدرس:تهران، میدان بهارستان، خیابان نظامیه، کوچه اصالت، بن‌بست پنجم، شماره ۲۱

بوتیک هتل نظامیه تهران
بوتیک هتل نظامیه تهران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری که هواداران احسان علیخانی را حسابی نگران کرد؛ جنجال برای یک عکس فوتوشاپی!