بنیاد مستضعفان 15 میلیارد تومان تجهیزات به بهزیستی چابهار اهدا کرد


بنیاد مستضعفان 15 میلیارد تومان تجهیزات به بهزیستی چابهار اهدا کرد

چابهار- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی واحدهای استانی بنیاد مستضعفان سیستان و بلوچستان گفت: این بنیاد 15 میلیارد تومان تجهیزات به مددجویان بهزیستی شهرستان‌های چابهار و قصرقند با هدف برطرف کردن نیازهای اولیه این قشر از جامعه اهدا کرد.

آرشام هنرکار روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این تجهیزات شامل ۴۰۵ دستگاه ویلچر معمولی، ۱۰ دستگاه ویلچر برقی، ۷۹۰ دستگاه کولر گازی، ۹۰۰ دستگاه یخچال، ۷۲۰ تخته فرش، یکهزار و ۲۰ دستگاه اجاق گاز و ۲۰۰ دستگاه چرخ خیاطی بوده که همه اقلام از تولیدات داخلی تامین شده و به صورت نمادین به ۵۰ نفر از مددجویان بهزیستی منطقه توزیع شده است.

وی بیان کرد: همچنین کمک نقدی ۵۰۰ هزار تومانی به همه خانوارهای پشت نوبتی حمایت بهزیستی شهرستان‌های چابهار و قصرقند شامل ۷۴۰ خانوار پرداخت شد.

دبیر شورای هماهنگی واحدهای استانی بنیاد مستضعفان سیستان و بلوچستان گفت: ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از ۱۵ میلیارد تومان تخصیص یافته به مددجویان بهزیستی شهرستان‌های چابهار و قصرقند به منظور کمک به اتمام ساخت ۱۴۰ واحد مسکونی این مددجویان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان در زهک و قصرقند سیستان و بلوچستان به طور ویژه فعالیت دارد، اظهارداشت: این دو شهرستان به عنوان پایلوت‌های پیشرفت و آبادانی بنیاد در نظر گرفته شده‌اند و نهادهای پیشرفت محلی تحت حمایت بنیاد به مدت سه سال آبادانی شهرستان‌ها در همه ابعاد بهداشت، درمان و سلامت، عمران و زیرساخت‌، فرهنگی، آموزشی و تعلیم و تربیت و اشتغال و معیشت را در دستور کار دارند.

هنرکار گفت: در سفر اخیر رییس بنیاد مستضعفان به چابهار و در پی بازدید انجام شده از حاشیه شهر چابهار مبالغ خوبی جهت رفع برخی نیازهای مردم محروم ساکن این مناطق از جمله احداث مدرسه و مراکز بهداشت در نظر گرفته شد که اجرایی شدن آن نیز در دستور کار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...