خیرین مدرسه ساز شیروان 12 میلیارد ریال تعهد کردند


خیرین مدرسه ساز شیروان 12 میلیارد ریال تعهد کردند

بجنورد-ایرنا- مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: امسال پنج نفر از خیرین جدید مدرسه‌ساز این شهرستان خراسان شمالی برای ساخت مدارس، 12 میلیارد ریال تعهد کردند.

علی ابراهیمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدارسی که خیرین تعهد کرده اند شامل ۱۲ کلاس درس در شیروان، شهر زیارت و سایت عشایری دوین با مساحت کل، ۸۰۰ متر مربع است.

وی با بیان اینکه اینک ساخت طرح ها آغاز شده است گفت: اتمام ساخت طرح ها پایان سال ۱۴۰۰ است که در این طرح ها ۳۰ درصد(۱۲ میلیارد ریال) کمک خیرین و ۷۰ درصد (۵۰ میلیارد ریال) کمک دولت است.

ابراهیمیان با اشاره به اینکه با اتمام طرح ها ۳۶۰ دانش آموز از خدمات آموزشی برخوردار می شوند افزود: دو طرح دیگر توسط خیرین بزودی صورت می گیرد که هنوز قطعی اعلام نشده است و جا دارد از کمک ای خداپسندانه آنان در این کار خیر تشکر ویژه شود.

این شهرستان ۵۶ نفر نیکوکار دارد که از ابتدای تاسیس مجمع خیرین تاکنون ۶۲ باب مدرسه در قالب، ۱۲۳ کلاس درس در سطح شهر و روستا احداث کرده اند.

سرانه فضای آموزشی در شهرستان شیروان، نه تنها از میانگین کشوری بلکه از متوسط استانی آن نیز پایین‌تر است که به ازای هر دانش آموز، ۴.۸۳ متر مربع است.

در سال تحصیلی جاری، ۳۲ هزار دانش آموز در۴۲۱ آموزشگاه شهری و روستایی شهرستان شیروان زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر