12 قهوه‌خانه متخلف در ورامین پلمب شد


12 قهوه‌خانه متخلف در ورامین پلمب شد

تهران- ایرنا- رئیس اتاق اصناف شهرستان ورامین گفت: 12 واحد قهوه‌خانه متخلف که نسبت به عرضه قلیان اقدام می‌کردند، پلمب شد.

سیدعباس میری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در زمان پیک سوم شیوع ویروس کرونا، قهوه‌خانه‌ها و کافه‌های اجازه فعالیت نداشته و عرضه قلیان به مشتریان ممنوع است.

وی اظهار کرد: بازرسان اتاق اصناف شهرستان ورامین به طور مستمر و با حضور در مناطق مختلف شهرستان، فعالیت قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراها را مورد بررسی قرار داده و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت، به دلیل تذکرات ارائه شده از قبل و آگاه متصدیان نسبت به ممنوع بودن عرضه قلیان، با آنان برخورد کرده و واحدهای متخلف را پلمب می‌کنند.

میری گفت: طی هفته گذشته ۱۲ قهوه خانه و قلیان‌سرا را که به فعالیت غیرقانونی خود ادامه می‌دادند شناسایی و آن‌ها راپلمب شد.

وی تأکید کرد: در موضوع سلامتی مردم، با هیچ کس تعارفی نداشته و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

ئیس اتاق اصناف شهرستان ورامین گفت: اصناف شهرستان ورامین از نخستین روز اعلام شیوع ویروس کرونا در سال گذشته تا کنون، با همکاری مستقیم با ستاد کرونا شهرستان، تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و کمترین میزان تخلف در این حوزه صورت گرفته است.

وی افزود: هم اکنون فعالیت تمامی تالارهای پذیرایی ورامین به دلیل ممانعت از اجتماع مردم تعطیل است و هیچ‌گونه مراسم ترحیم و یا عروسی در این اماکن برگزار نمی‌شود.

بیش از ۱۴ هزار واحد صنفی در شهرستان ورامین فعالیت می‌کنند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از دیروز تا امروز ۳۰ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۶۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۴۰ نفر از آنها بستری شدند.

دکتر سیما سادات لاری با اشاره به اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۴۵ هزار و ۲۸۶ نفر رسیده است، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۱ هزار و ۳۴۶ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید