40 هکتار حوضچه پرورش ماهی غیرمجاز در شادگان تخریب شد


40 هکتار حوضچه پرورش ماهی غیرمجاز در شادگان تخریب شد

آبادان - ایرنا - مدیر حریم بانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: 40 هکتار حوضچه پرورش ماهی غیرمجاز در حوضه رودخانه‌های زهره و جراحی شادگان شناسایی و تخریب شد.

علی غلامعلی‌نژاد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:حوضچه پرورش ماهی غیرمجاز در روستای بریجع و بخش مرکزی شادگان با رضایت و همکاری کشاورزان این روستا شناسایی و تخریب شدند.

وی افزود: روند احداث حوضچه‌های غیرمجاز در شادگان متوقف شده و با کارهای انجام شده، بسیاری از متخلفان به این باور رسیده‌اند که باید نسبت به خشک کردن حوضچه‌های غیرمجاز خود اقدام کنند.

مدیر حریم‌بانی سازمان آب و برق خوزستان ،حفاظت و مدیریت منابع آب را علت تخریب این حوضچه‌ها غیرمجاز عنوان کرد و گفت: با تخریب حوضچه‌های پرورش ماهی غیر مجاز از آلودگی روخانه جراحی جلوگیری و توزیع آب برای بهره‌برداری کشاورزان شادگان و تامین آب کشاورزی عادلانه خواهد شد.

غلامعلی‌نژاد بیان کرد: براساس وظایف ذاتی و در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی و جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب با جدیت بامتخلفان برخورد قانونی می‌شود.

تیرماه نیز ۲۵ هکتار مزرعه غیر مجاز پرورش ماهی در روستای بریجع شادگان شناسایی و تخریب شد.

شهرستان شادگان دارای ۱۳ هزار و ۶۰۰ هکتار نخلستان با ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار اصـــله نخل می باشد که از این سطح ۱۰ هزار هکتار آن بارور و سه هزار و ۶۰۰ هکتار آن غیر بارور می باشند.

شادگان یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما با بیش از ۵۷هزار هکتار اراضی قابل کشت است استعمران، گنطار ، بریم، برحی، اشگر از انواع خرمای تولید در شادگان است.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون- جراحی قرار دارند.این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات به ویژه خرما در خوزستان است.

گندم، انواع سبزیجات، بامیه و خرما عمده‌ ترین محصولات کشاورزی شادگان می باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط