رییس کمیته امداد: چهار هزار مرکز نیکوکاری در ایران فعال است


رییس کمیته امداد: چهار هزار مرکز نیکوکاری در ایران فعال است

گرگان - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: چهار هزار مرکز نیکوکاری در کشور فعال است و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به پنج هزار مورد افزایش یابد.

سید مرتضی بختیاری چهارشنبه در مراسم آغاز کار مرکز نیکوکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت: گسترش مراکز نیکوکاری از برنامه‌های مهم و رویکرد کمیته امداد در مردمی کردن هرچه بیشتر امدادرسانی به نیازمندان است.

وی همچنین بر استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت مراکز نیکوکاری در کمک به خانواده‌های نیازمند در حوزه‌های مختلف از جمله ایجاد فرصت شغلی جدید تاکید کرد.

اکنون در ایران ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار خانوار با جمعیت بیش از پنج میلیون نفر تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد قرار دارند که همه آنها جنبه کمک مالی ندارد و شامل پشتیبانی در حوزه های مختلف هم می شود.

همچنین در این مراسم رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: آمادگی داریم از طریق مرکز نیکوکاری اتاق حمایت لازم را از خانواده‌های نیازمند انجام دهیم.

علی محمد چوپانی کمک ماهانه به بیماران دیالیزی و دیابتی استان گلستان توسط مرکز نیکوکاری اتاق بازرگانی گرگان را از جمله اقدامات این اتاق عنوان کرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گلستان هم گفت: تاکنون ۲۲۹ مرکز نیکوکاری در سطح استان راه اندازی شده است و در نیمه نخست امسال نیکوکاران استان ۴۶ میلیارد ریال در اختیار مراکز نیکوکاری برای ارایه خدمات به نیازمندان قرار دادند.

عیسی بابایی با یادآوری کمک اتاق بازرگانی گرگان به سیل زدگان گلستان؛ پشتیبانی از ستاد استانی در مقابله با شیوع ویروس کرونا و حمایت مالی ماهانه از ۲۰۰ دانش آموز بی بضاعت را هم مورد اشاره قرار داد.

به گزارش ایرنا در جریان سفر دو روزه رییس کمیته امداد به گلستان بازدید از طرح های اشتغالزایی در شهرستان های آزادشهر و علی آباد، شهرک توتستان ویژه پرورش کرم ابریشم، اداره امداد مرزی داشلی برون، بهره برداری از دو مرکز نیکوکاری و کارآفرینی در گرگان، ملاقات با تعدادی از مددجویان و شرکت در مراسم بهره برداری متمرکز از دو هزار و ۵۰ مسکن نیازمندان پیش بینی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر