خراسان شمالی می تواند دپارتمان ملی مهارت اصناف باشد


خراسان شمالی می تواند دپارتمان ملی مهارت اصناف باشد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان خراسان شمالی می تواند دپارتمان ملی مهارت اصناف باشد تا بر اساس طرحی از سوی این استان بتوانیم اصناف در سطح کشور را ساماندهی کنیم.

علی اوسط هاشمی، ۳۰ مهرماه، در نشست هم اندیشی بخش خصوصی و مدیران شورای هماهنگی این استان که در محل استانداری برگزار شد، با بیان اینکه جهش تولید در گرو جهش مهارت است، افزود: سازمان فنی و حرفه ای کشور به ایجاد دپارتمان های تخصصی و پیوست مهارت در مراکز کارگاهی و شرکت شهرک های صنعتی تاکید دارد.


هاشمی تقاضا محوری را برای تربیت نیروی انسانی را الزامی دانست و همچنین بر سنجش مهارت و دستیابی به گواهینامه مهارت توسط نیروی انسانی تاکید کرد و افزود: کسب مهارت باید در ضمن کار و همیشگی باشد.


وی تاکید کرد: امروز باید ۵۰ درصد آموزش ها در آموزش و پرورش و ۳۰ درصد آموزش ها در مراکز آموزش عالی باید به سمت مهارت آموزی سوق داده شود.


وی با تاکید بر اینکه فاصله مهارت با صنعت باید به حداقل برسد و حداکثر زمینه ارتقا مهارت در استان فراهم شود، افزود: تفکر ارتقا سطح مهارت باید در جامعه نهادینه شود.


هاشمی تاکید بر مدرک گرایی را موجب کاهش ارزش مهارت در جامعه دانست و گفت: امروز باید به توانمندی ها فکر کنیم و با تغییر نگاه استعداد یابی و هدایت فرزندان این مرز و بوم در مسیر درست رشد اتفاق بیافتد.


وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی نماینده افکار اقتصادی فعال جامعه است، گفت: توسعه را باید در ایجاد نگاه مسئولانه در جامعه جست و جو کنیم که انسان محور رسیدن به توسعه پایدار و دروزن زا است.


هاشمی ایجاد بستر توانمندسازی نقش آفرینان اصلی حوزه مهارت در جامعه را مهم دانست و تصریح کرد: ویژگی اصلی انسان قدرت خلق است و باید شرایط رشد این افراد خلاق در جامعه ایجاد شود.

توسعه یافتگی یک منطقه به معنای توسعه منابع انسانی است

علی بیگ زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی، در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه انسان توسعه یافته می تواند آبادانی و موفقیت را رقم بزند، گفت: توسعه یافتگی یک منطقه به معنای توسعه منابع انسانی است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش برای توسعه جایگاه ویژه ای دارد، افزود: در جهان امروز توجه به مقوله منابع انسانی ویژه است.


بیگ زاده گفت: بر اساس علم، منطق و دانش باید کار خوب انجام دهیم اما کار خوب در گرو شناخت، شناخت در گروه آگاهی و آگاهی در گروه آموزش است.


وی با بیان اینکه خراسان شمالی در حوزه آموزش فنی و حرفه ای دچار مشکلات و کمبودهاست، تصریح کرد: بخشی از کمبودها به دلیل نوپا بودن استان است اما نیاز است در این سفر بخشی از این محرومیت ها در حوزه منابع نیروی انسانی و سخت افزاری با نگاه بلند سازمان فنی و حرفه ای کشور برطرف شود.


بیگ زاده در بخش پایانی سخنان خود افزود: در شرایط کنونی که با شیوع بیماری کرونا تمام جهان تحت تاثیر گرفته است اهتمام به امر آموزش به ویژه آموزش های مهارتی برای تربیت نیروی انسانی ماهر بسیار مهم است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند