عراق از احتمال دست داشتن داعش در «جنایت الفرحاتیه» خبر داد


عراق از احتمال دست داشتن داعش در «جنایت الفرحاتیه» خبر داد

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت که بر اساس تحقیقات اولیه احتمال می‌رود که تروریست‌های داعش مرتکب «جنایت الفرحاتیه» شده...

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز چهارشنبه از احتمال دست داشتن تروریست‌های داعش در جنایت «الفرحاتیه» خبر داد و گفت که داعش درصدد به هم ریختن معادلات است.

فرماندهی پلیس استان صلاح الدین در شمال عراق شنبه هفته جاری با صدور بیانیه‌ای از ربوده شدن ۱۲ غیر نظامی از اهالی منطقه «الفرحاتیه» واقع در شهرستان «بلد» در جنوب این استان، از سوی یک گروه مسلح ناشناس خبر داد.پس از آن اعلام شد که اجساد هشت نفر از این ربوده‌شدگان پیدا شده که همگی با شلیک گلوله جان خود را از دست داده‌اند و سرنوشت چهار نفر دیگر هنوز مشخص نیست.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، «یحیی رسول» گفت: «فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در پی وقوع جنایت فجیع الفرحاتیه و قتل چند نفر از شهروندان، دستور تقویت امنیت این منطقه را با حضور واحدهایی از ارتش صادر کرد، همچنین یک تیم تحقیق برای دستیابی به نتایج دقیق درباره حادثه الفرحاتیه تشکیل شده است.»

او افزود: «سفر الکاظمی به استان صلاح الدین و حضورش در جمع خانواده و اهالی الفرحاتیه این پیام آشکار را می رساند که دولت و نیروهای امنیتی به تکلیف خود در حفظ جان شهروندان و مجازات جنایتکاران مطابق با قانون عمل می‌کنند.»

رسول تصریح کرد:« روند تحقیق درباره عوامل این جنایت نشان می‌دهد که احتمالا باندهای تروریستی داعش عامل جنایت الفرحاتیه باشند تا با به هم ریختن معادلات و انحراف افکار عمومی بین شهروندان و نیروهای امنیتی شکاف ایجاد کنند.»

وی افزود: «تیم تحقیق علاوه بر شهادت برخی از خانواده‌های قربانیان و شهروندان، اطلاعات مربوط به این جنایت را نیز جمع آوری می‌کند تا پس از آن به نتایج دقیق دست یافته و اعلامیه نهایی درباره آن را صادر کند.»

در همین حال قرار است که فردا (پنج‌شنبه) کمیته پارلمانی تحقیق درباره جنایت الفرحاتیه، نتایج تحقیقات خود را اعلام کند.

در این میان برخی تلاش کردند تا این جنایت را به نیروهای الحشدالشعبی مرتبط کنند امری که با واکنش این سازمان مواجه شد و اعلام کرد که نیروهای آن در الفرحاتیه مستقر نیستند.

«قاسم الکریطی» مسئول عملیاتی تیپ ۴۱ الحشد الشعبی، مستقر در استان صلاح‌الدین در یک گفت‌وگوی تلویزیونی ابعادی از جنایت الفرحاتیه را روشن ساخت و گفت که الحشدالشعبی با اتهاماتی سازمان‌دهی شده مواجه است و برخی رسانه‌های مغرض، عامدانه این سازمان را هدف قرار می‌دهند. اما اتهام‌زنی به الحشد درباره جنایت اخیر در استان صلاح الدین بی‌اساس و باطل است. نیروهای الحشد در الفرحاتیه حضور ندارند و این منطقه یک منطقه آزاد میان یگان‌های نظامی و امنیتی است. داعش نیز در این میان تمامی کسانی را که با الحشدالشعبی همکاری دارند، پاکسازی می‌کند.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید