بیشترین موارد جدید کرونا در خراسان جنوبی مربوط به مهر ماه است


بیشترین موارد جدید کرونا در خراسان جنوبی مربوط به مهر ماه است

بیرجند - ایرنا - دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: تا پایان شهریور ماه به طور متوسط روزانه 14 مورد جدید ابتلا به کووید 19، نیمه اول مهر ماه 40 مورد و نیمه دوم مهر ماه به طور متوسط روزی 102 مورد جدید داشتیم که بیشترین موارد ابتلا در این مدت است.

غلامرضا شریف‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متوسط روزانه کل مهر ماه در استان ۷۳ نفر بوده است.

وی گفت: براساس آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا بروز موارد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خراسان جنوبی ۱۸.۳ در صد هزار نفر جمعیت و شاخص کشوری ۶.۶ در صد هزار نفر جمعیت است که بروز موارد جدید سه برابر موارد کشوری بوده است.

وی اظهار داشت: میزان بروز تجمعی در سطح استان ۶۱۸ در صد هزار نفر جمعیت و شاخص کشوری ۶۴۲ در صد هزار نفر جمعیت است که فاصله ما به شاخص کشوری نزدیک‌تر می‌شود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا گفت: نسبت مرگ و میر در استان ۴.۴ درصد و در کشور ۵.۷ درصد است که وضعیت استان نسبت به شاخص کشوری بهتر است.

وی تصریح کرد: همچنین میزان مرگ و میر اختصاصی علیتی در استان ۲۷.۵ در صد هزار نفر جمعیت و شاخص کشوری ۳۶.۹ در صد هزار نفر جمعیت است که نسبت به شاخص کشوری وضعیت بهتری داریم.

شریف‌زاده افزود: شاخص نمونه‌گیری به ازای هر هزار نفر جمعیت در خراسان جنوبی ۲۲.۳ و در کشور ۵۴.۱ در هزار نفر جمعیت است همچنین درصد نمونه‌های مثبت در استان از کل نمونه‌های اخد شده تاکنون ۲۷.۶ درصد و شاخص کشوری ۱۱.۸ درصد است.

وی درباره رتبه‌بندی شهرستان‌های استان از لحاظ میزان بروز تجمعی گفت: از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا امروز همچنان شهرستان بیرجند با میزان بروز تجمعی ۷۹۴ در صد هزار نفر جمعیت در رتبه اول قرار داد که نسبت به شاخص کشوری ۱۶۰ شاخص بالاتر است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: شهرستان بشرویه با میزان بروز تجمعی ۷۴۷ رتبه دوم، شهرستان قاینات با ۶۳۶ رتبه سوم، شهرستان سرایان با ۵۹۹ رتبه چهارم، شهرستان درمیان با ۵۹۷ رتبه پنجم و شهرستان طبس با میزان بروز تجمعی ۵۸۵ در رتبه ششم قرار دارد.

وی گفت: همچنین شهرستان سربیشه با میزان بروز تجمعی ۵۵۰ رتبه هفتم، شهرستان زیرکوه با ۴۳۲ رتبه هشتم، شهرستان فردوس با ۳۱۸ رتبه نهم، شهرستان خوسف با ۲۶۶ رتبه دهم و شهرستان نهبندان با میزان بروز تجمعی ۲۵۴ در رتبه یازدهم قرار دارد.

شریف‌زاده افزود: از شروع اپیدمی کرونا در خراسان جنوبی تاکنون متاسفانه هر ۲۵ ساعت یک مرگ در استان اتفاق افتاده که در مهر ماه به طور متوسط ۲.۳ بوده است.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، بیش از یک ماه است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد و بیماران تنفسی و کرونایی بستری در بیمارستان‌های خراسان جنوبی در این مدت افزایش قابل توجهی داشته است.

براساس آخرین وضعیت کرونا در خراسان جنوبی که روز پنجشنبه (۲۴ مهر ماه) منتشر شد، هفت شهرستان‌ این استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند.

محدودیت‌های کرونایی که از ابتدای هفته گذشته به خراسان جنوبی بازگشت، با توجه به وضعیت شیوع کرونا در این استان و برای کنترل بیماری در شهرستان‌های قرمز یک هفته دیگر تا دوم آبان تمدید شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا