ثبت نام وام صادرات کشاورزی در سامانه بهین یاب آغاز شد


ثبت نام وام صادرات کشاورزی در سامانه بهین یاب آغاز شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان گفت: صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان می توانند با نام‌نویسی در سامانه بهین یاب نسبت به ثبت درخواست خود برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

علی جهانی میر روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با هدف حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی برای فعالیت های صادراتی محصولات کشاورزی به متقاضیان پرداخت می شود.

وی اظهار داشت:‌ این تسهیلات از محل منابع بانک کشاورزی و صندوق توسعه ملی و برای فعالیت های صادراتی از جمله کالاهای حاصل از فرآوری، عمل آوری، ذخیره و بسته بندی تولیدات کشاورزی مصوب شده است.

وی بدون اشاره به سهم لرستان از ۴۰۰ میلیارد تومان ادامه داد: نرخ سود موثر تلفیقی این تسهیلات ۱۴.۵ درصد و بازپرداخت آن حداکثر ۲ سال خواهد بود.

جهانی میر بیان کرد: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات باید با مراجعه به سامانه بهین یاب به آدرس www.behinyab.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند تا برای بررسی درخواست و اخذ تسهیلات از طریق این سامانه به شعب بانک کشاورزی معرفی شوند.

۱۳۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی لرستان هستند و ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر از این بخش ارتزاق می کنند و ارزش افزوده سه میلیون تن محصول تولیدی استان به بیش از هفت هزار میلیارد تومان می رسد که چنانچه مشکل تامین و تخصیص آب برای این حوزه برطرف شود علاوه بر اشتغالزایی، درآمداقتصادی کشاورزان نیز چندین برابر افزایش خواهد یافت.

حدود ۲۱ درصد از سبد صادراتی لرستان محصولات کشاورزی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...