ثبت رکورد تولید خیار کشور در منطقه آزاد ارس


ثبت رکورد تولید خیار کشور در منطقه آزاد ارس

تبریز- ایرنا- بیوک رضایی، کشاورز منطقه آزاد ارس، رکورد تولیدخیار را با برداشت 27 تن در هر هکتار شکست.

رضایی روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: وسعت اراضی کشاورزی در اختیار من و همسرم ۶ هکتار است که به کاشت نهال گل محمدی اختصاص داده ایم، اما برای استفاده بهینه از خاک تصمیم گرفتیم که بین بوته های گل محمدی، خیار بکاریم و موفق شدیم در هر هکتار ۲۷ تن خیار برداشت کنیم.

وی اظهار کرد: رکورد برداشت خیار در کشور پیش از این ۱۸ تن در هر هکتار بود که ما آن را به ۲۷ تن در هر هکتار افزایش دادیم و در مجموع ۱۶۳ تن خیار به ارزش حدود ۳۳۰ میلیون تومان برداشت کردیم.

وی افزود: با توکل به خدا، پشتکار، کسب تجربه، کمک خانواده و استفاده از روش های علمی و مکانیزه کشاورزی، روش های مدیریت کیفیت در کاشت، داشت و برداشت این رکورد به دست آمد.

رضایی با اشاره به اینکه رکوردزنی در تولید خیار برای ۳۰ تا ۴۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است، ادامه داد: برنامه ریزی کردیم تا سال آینده صنایع تبدیلی و تولید خیار شور را نیز ایجاد و برای صادرات توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به بسته بندی محصولات تولیدی نیز توجه خاص شده است، یادآوری کرد: تاکنون ۲۴۶ هزار تن خیار به کشورهای عراق، روسیه و قطر صادر کرده ایم تا سهم ایران را در بازارهای جهانی خیار افزایش دهیم.

به گزارش ایرنا، ایران با داشتن سه تا چهار درصد صادرات خیار رتبه چهارم صادرات این محصول در جهان را دارد.

منطقه آزاد ارس در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز به دلیل برخورداری از دشت های گلفرج و گردیان و نیز دسترسی به آب رودخانه مرزی ارس در سال های گذشته به یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور تبدیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان