دستگیرشدگان جرایم سرقت در خلخال افزایش یافت


دستگیرشدگان جرایم سرقت در خلخال افزایش یافت

اردبیل _ ایرنا _ فرمانده انتظامی خلخال گفت: آمار دستگیرشدگان جرایم سرقت در هفت ماه امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل 30 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا ،سرهنگ سیدهادی موسوی روز پنجشنبه در دیدار با امام جمعه خلخال افزود: در این مدت میزان کشفیات مربوط به جرایم سرقت هشت درصد در مقایسه با هفت ماه سال ۹۸ افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه خلخال عاری از سرقت‌های بزرگ ،مسلحانه ،سازمان یافته ،سرقت بانک ،خودرو ، طلا و جواهر و سرقت‌های کلان باندی است، اظهارداشت: بیشترین سطح پرونده‌های جرایم سرقت مربوط به سرقت‌های خردی است که برای تامین معاش روزانه توسط افراد صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی خلخال بی‌احتیاطی در نگهداری اموال و یا ضعف در استفاده از امکانات حفاظتی و انجام موارد پیشگیرانه از سوی مردم را عامل مهم در افزایش جرایم سرقت‌های خرد در این شهرستان ذکر کرد و افزود: رها کردن موتور سیکلت روشن و دوچرخه در اماکن عمومی از سوی دارندگان این گونه وسایل نقلیه از جمله مصادیق بارز سرقت است.

وی گفت: از مسوولان دستگاه‌های اجرایی و ادارات خلخال انتظار می‌رود در حفظ و نگهداری از اموال دولتی دلسوزانه عمل کرده و با نصب سیستم‌های حفاظتی و پایش تصویری در حفظ بیت‌المال و اموال دولت بیش از پیش تلاش کنند.

سرهنگ موسوی کاهش سن مصرف‌کنندگان موادمخدر در جامعه را زنگ خطری برای جامعه دانست و افزود: افزایش ۹۷ درصدی میزان کشفیات مربوط به موادمخدر در هفت ماه امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل حاکی از افزایش تلاش پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی خلخال در تنگ کردن عرصه فعالیت برای سوداگران مرگ است.

وی اظهارداشت: افزایش اقدامات پیشگیرانه از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مسائل فرهنگی و اجتماعی و مراقبت بیشتر خانواده از فرزندان می‌تواند به ریشه‌کنی موادمخدر کمک کند.

حجت‌الاسلام کریم اسدی ، امام جمعه خلخال نیز در این نشست گفت: امنیت بی‌نظیر امروزی کشور در سایه وجود نیروهای نظامی و انتظامی مقتدر ، باایمان ،معتقد و مخلص حاصل شده است.

وی افزود: آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بسیار خطرناک‌تر از بیماری کرونا بوده و در بحث پیشگیری و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی نقش نیروهای انتظامی نقشی مهم و تعیین‌کننده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06