کرملین: اتهام مداخله روسیه در انتخابات آمریکا باج‌خواهی سیاسی است


کرملین: اتهام مداخله روسیه در انتخابات آمریکا باج‌خواهی سیاسی است

مسکو - ایرنا - «دیمیتری پسکوف» سختگوی رئیس جمهوری روسیه ضمن رد هرگونه مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا «باج‌خواهی سیاسی» (از مسکو) است.

به گزارش ایرنا، پسکوف روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: از اتهامات بی‌اساس جدید در مورد روسیه برای مداخله در انتخابات آمریکا متاسفیم.

سخنگوی پوتین با بیان اینکه اتهامات در مورد روسیه هر روز ادامه دارد، اضافه کرد: همه این اتهامات، ادعای بی‌اساس است.

دولت آمریکا با طرح دوباره مطالبی واهی، ادعا کرد که روسیه و ایران با هدف دخالت در انتخابات ایالات متحده به اطلاعات رای‌دهندگان دست یافته‌اند.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، «جان رتکلیف» مدیر اطلاعات و «کریس ری» مدیر «اف. بی. آی» بامداد پنجشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کردند: هر کشوری که در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا دخالت کند، هزینه‌اش را پرداخت می‌کند.

پسکوف در مورد این اتهام گفت: به احتمال زیاد این یک باج‌خواهی سیاسی است که با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا ارتباط دارد.

گفتنی است روسیه بارها اتهامات آمریکا مبنی بر مداخله این کشور در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را رد کرده است.

وزیر امور خارجه روسیه هم پیشتر اتهام آمریکا به کشورش مبنی بر مداخله در انتخابات آمریکا را به سخره گرفت.

« سرگئی لاوروف» در گفت وگو با خبرنگاران با توجه به اینکه گروهی از سناتورهای دمکرات، از «استیون منوچین» وزیر دارایی آمریکا خواسته بودند تا بخاطر قصد روسیه برای مداخله در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور، تحریم‌هایی را علیه مسکو وضع کند، اظهار داشت: اتهام به روسیه مبنی بر مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سالها پیش جریان دارد.

وی افزود: آنها حتی یک بازی دارند که چه کسی بیشتر مداخله می‌کند روسیه، چین یا ایران. اخیرا از سخنگوی سازمان جاسوسی آمریکا پرسیدند. او کمی فکر کرد و گفت که چین بیش از روسیه و بیشتر از ایران مداخله می‌کند.

لاوروف گفت: به این ترتیب این بازیها برای بزرگسالان از مدتها پیش ادامه دارد و ما را به حیرت وانمی‌دارد. هرچند که گاهی اوقات مجبور می‌شویم تعجب کنیم. منظورم ادعای اخیر طرف آمریکایی بود که مدعی شد روسیه سعی دارد به نفع یکی از نامزدهای انتخاباتی از رای‌گیری با پست استفاده کند.

وی افزود: من از این اتهام حیرت‌زده شدم، زیرا که تاکنون فکر می‌کردم که رای‌گیری با پست مساله مورد اختلاف «دونالد ترامپ» و دمکرات‌ها است و ترامپ با چنین رای گیری مخالفت می‌کند، اما حزب دمکرات اصرار دارد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سوم ماه نوامبر برگزار می‌شود و ترامپ رئیس جمهوری کنونی با «جو بایدن» نامزد دمکرات‌ها رقابت می‌کند.

پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ که ترامپ در آن به پیروزی شد، «هیلاری کلینتون» رقیب وی از حزب دمکرات آمریکا و این حزب، روسیه را متهم به دخالت در انتخابات آمریکا کردند و این موضوع تا مدتها سوژه رسانه‌های این کشور شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها