سعد الحریری به عنوان نخست‌وزیر جدید لبنان انتخاب شد


سعد الحریری به عنوان نخست‌وزیر جدید لبنان انتخاب شد

تهران - ایرنا - در نشست مشترک امروز (پنجشنبه) نمایندگان پارلمان لبنان با «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور در «کاخ بعبدا»، رای‌گیری برای انتخاب نخست‌وزیر جدید لبنان صورت گرفته که در نهایت «سعد الحریری» با کسب 64 رای از مجموع 120 رای بار دیگر برای این منصب برگزیده شد.

به گزارش شبکه خبری «المنار» لبنان، عون رییس جمهوری این کشور با برگزاری نشست مشترکی با نمایندگان پارلمان این کشور، رایزنی‌های الزام‌آوری برای معرفی نخست‌وزیر جدید را آغاز کرد که در نتیجه الحریری توانست اکثریت لازم برای این منصب را بدست آورد.

« نجیب میقاتی»، « تمام سالم» از نخست‌وزیران پیشین لبنان، «الی فرزلی» معاون رئیس مجلس نمایندگان، نمایندگان فراکسیون مستقبل، فراکسیون کنگره ملی، حزب سوسیالیست ترقی خواه و حزب ملی اجتماعی از نمایندگان پارلمان این کشور بودند که الحریری را به عنوان نامزد نخست‌وزیری معرفی کردند.

این در حالی است که ۲۹ نماینده از احزاب « الوفاء للمقاومه»، «اللقاء التشاوری» و «الجمهوریه القویه» در این رای‌گیری شرکت نکرده بودند.

الحریری ۱۸ مهرماه در گفت‌وگو با شبکه لبنانی «ام تی وی» اعلام کرد که نامزد احتمالی برای پست نخست‌وزیر جدید با هدف جلوگیری از فروپاشی اقتصادی لبنان است.

رایزنی برای معرفی نخست‌وزیر لبنان قرار بود، پنجشنبه هفته گذشته برگزار شود که به درخواست برخی فراکسیون‌های پارلمان این کشور و بروز مشکلاتی که گفته شده باید برای حل آن تلاش شود، به پنجشنبه این هفته موکول شد.

سعد الحریری در حالی اکثریت آراء پارلمان لبنان را به دست آورده است که "ولید جنبلاط" رییس حزب سوسیالیست ترقی خواه و "سمیر الجعجع" رئیس حزب نیروهای لبنانی یا همان فالانژها از احزاب وابسته به «جریان ۱۴ مارس» مخالفت خود را با نخست‌وزیری دوباره الحریری اعلام کرده بودند.

لبنان در حال حاضر با بدترین بحران اقتصادی روبه رو است و همچنان از پیامدهای انفجار مهیب ۴ اوت در بندر بیروت که باعث جان باختن بیش از ۲۰۰ تن و زخمی شدن هزاران تن دیگر و تخریب بخش‌هایی از پایتخت شد، رنج می‌برد.

·

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟