امام جمعه تبریز: تربیت در نظام آموزش نباید مورد غفلت واقع شود


امام جمعه تبریز: تربیت در نظام آموزش نباید مورد غفلت واقع شود

تبریز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‎شرقی و امام جمعه تبریز گفت: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور و نظام آموزش و پرورش، موضوع مهم تربیت نباید مورد غفلت واقع شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در ارتباط تصویری به صورت مجازی با تعدادی از دانش آموزان آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز ، افزود: رسالت اصلی و مهم آموزش و پرورش در کنار مباحث مربوط به آموزش های دروس در مقاطع مختلف، پرداختن به اصل تربیت انسانی و اسلامی آنهاست که باید در این حوزه فعالیت های وسیع تری به انجام برسد.

وی اظهار داشت: افزایش سرانه مصرف اینترنت دانش آموزان در ایام شیوع کرونا هر چند برای خانواده ها هزینه بر است اما می توان از این فرصت برای تربیت محصلان و فرزندان خود استفاده بهینه کرد.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اصل تقدم تربیت بر تعلیم در سبک زندگی اسلامی، ادامه داد: بر همین اساس باید در فضای مجازی نیز شئونات و اخلاق اسلامی و عرفی رعایت شود و آموزش و پرورش نباید در آموزش مجازی از بعد تربیتی غفلت کند.

وی خطاب به ولدین دانش آموزان نیز یادآوری کرد: با تعطیلی آموزش به صورت حضوری در این شرایط سخت کرونایی، سهم تربیتی خانواده ها بیش از پیش اهمیت پیدا کرده و این نقش حتی بیشتر از معلمان نیز شده است که باید در این زمینه خود خانواده ها برنامه های مدون و تعریف شده ای داشته باشند.

امام جمعه تبریز ابراز امیدواری کرد با پایان گرفتن شیوع ویروس کرونا و بازگشایی مدارس، دانش آموزان همچنان با شور و شوق خود بار دیگر مدارس را پر کنند و در کنار آموزش های درسی در حوزه اخلاق و معنویت نیز به تحصیل خود ادامه دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403