عزم مسئولان به رفع کمبود آرد و نان در تالش


عزم مسئولان به رفع کمبود آرد و نان در تالش

آستارا - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان کمبود آرد در تالش را ناشی از عرضه خارج از شبکه آن دانست و تشدید نظارت‌ بر نانوایی‌ها و برخورد قانونی با عوامل قاچاق آرد را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا آرش فرزام صفت روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات کمبود آرد و نان در فرمانداری تالش گفت: کمبود آرد، ناشی از خروج و قاچاق آن از مرزهای استان و از نانوایی ها به کارخانجات خوراک طیور و نظیر آن است و به بازرسی، نظارت و مقابله ویژه در این خصوص نیاز داریم.

وی از اداره صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتحادیه نانوایان تالش خواست، با تشکیل نشستی فوری کمبودهای واقعی آرد را اعلام کنند تا هیچ نیاز واقعی به آن نادیده گرفته نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان افزود: موضوع کمبود سهمیه آرد شهرستان تالش نسبت به سایر شهرستان ها پیگیری و تلاش خواهد شد، شرکت غله به ااندازه نیاز واقعی، سهمیه ویژه آرد به تالش اختصاص دهد.

فرماندار تالش نیز در این جلسه گفت: متاسفانه میزان سهمیه آرد شهرستان با ۲۰۰ هزار و ۶۴۹ نفر جمعیت، نسبت به سایر شهرستان ها کم است و باعث کمبود محسوس آرد در نانوایی ها شده است.

محد حسین شاه کویی افزود: صف های طولانی نانوایی ها در شرایط شیوع کرونا گویای کمبود نان است و متاسفانه به دلیل گرانی برنج، قوت غالب مردم نان است و انتظار داریم ارتقای کمیت و کیفیت نان جدی گرفته شود.

طی هفته گذشته کمبود آرد موجب تعطیلی بعضی نانوایی ها و تشکیل صف های طولانی مردم در برابر برخی نانوایی ها شده و این موضوع در شبکه های اجتماعی بازتاب داشته است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن