اولین تجربهٔ رانندگی با نسل جدید اسکالید، خودرویی شایستهٔ نام کادیلاک


اولین تجربهٔ رانندگی با نسل جدید اسکالید، خودرویی شایستهٔ نام کادیلاک

کادیلاک طی دو دههٔ گذشته هم دوران اوج و هم دوران افول وحشتناک را تجربه کرده است؛ اما در طول این سال‌ها، اسکالید همواره به‌عنوان یک نقطهٔ روشن و قابل‌اعتماد برای کادیلاک باقیمانده است. این یکی از معدود خودروهای لوکس آمریکایی است که بجای آنکه بیهوده فقط دنباله‌روی رقبای آلمانی باشد، اعتمادبه‌نفس کافی برای سرشاخ … The post اولین تجربهٔ رانندگی با...

کادیلاک طی دو دههٔ گذشته هم دوران اوج و هم دوران افول وحشتناک را تجربه کرده است؛ اما در طول این سال‌ها، اسکالید همواره به‌عنوان یک نقطهٔ روشن و قابل‌اعتماد برای کادیلاک باقیمانده است. این یکی از معدود خودروهای لوکس آمریکایی است که بجای آنکه بیهوده فقط دنباله‌روی رقبای آلمانی باشد، اعتمادبه‌نفس کافی برای سرشاخ شدن با آن‌ها را دارد. اسکالید همچنین خود را به‌عنوان یک نماد فرهنگی جا انداخته و این تنها کادیلاکی است که به چنین موفقیتی دست یافته است. حال نسل جدید اسکالید قدرتمندتر و پیشرفته‌تر از همیشه به بازار آمده است. در این نسل، سرانجام کادیلاک خودرویی را ساخته که همیشه اعتقاد داشتیم توانایی آن‌را دارد.

اولین تجربهٔ رانندگی با نسل جدید اسکالید، خودرویی شایستهٔ نام کادیلاک

بیش از یک دهه است که این برند لوکس آمریکایی کاستی‌های زیادی در محصولات خود داشته است اما اسکالید مدل ۲۰۲۱ همه‌چیز را درست انجام داده است. پس از مدت‌ها، این اولین خودرویی است که واقعاً شایستگی نام کادیلاک را دارد. ما از دیرباز می‌دانستیم که کادیلاک می‌تواند خودرویی خارق‌العاده بسازد. می‌دانستیم جنرال موتورز هر زمان که بخواهد می‌تواند تکنولوژی‌های خارق‌العاده‌ای را توسعه دهد. بیش از یک دهه است میدانیم کادیلاک می‌تواند طراحی حیرت‌انگیزی را ارائه کند و به همین دلایل، همیشه اعتقاد داریم کادیلاک از توانایی‌های واقعی خود عقب‌تر است؛ اما اسکالید مدل ۲۰۲۱ همان چیزی است که از کادیلاک و جنرال موتورز انتظار داریم. این خودرویی است که توانایی‌های واقعی کادیلاک را نشان می‌دهد.

اولین تجربهٔ رانندگی با نسل جدید اسکالید، خودرویی شایستهٔ نام کادیلاک

داخل

می‌خواهیم این بررسی را با جایی شروع کنیم که نقطه‌ضعف سنتی کادیلاک بوده و حالا کاملاً برطرف شده است یعنی متریال داخلی. برای اولین بار، کابین اسکالید جدید از کیفیت و برش متریال گرفته تا دوخت و چیدمان آن‌ها بی‌نقص است. خودروی مورد آزمایش ما از تیپ اسپرت پلاتینوم با کابین شیری‌رنگ است که در یک‌کلام، خیره‌کننده است. کادیلاک برای قسمت‌هایی مثل بخش پایینی رو دری‌ها و درب جعبه‌داشبورد از پارچهٔ خاصی استفاده کرده که ظرافت بی‌نظیری را برای کابین اسکالید به همراه داشته است. به لطف این ابتکار، آنچه که معمولاً از پلاستیک نرم خوش لمس یا در بهترین حالت از چرم ساخته می‌شود، از یک بافت جدید و جالب ساخته شده که انتظار می‌رود به‌زودی توسط دیگر خودروسازان کپی شود.

اولین تجربهٔ رانندگی با نسل جدید اسکالید، خودرویی شایستهٔ نام کادیلاک

علاوه بر این، تریم چوبی داخل هم به همان اندازه چشمگیر است و تزئیناتی که روی داشبورد، درها، فرمان و کنسول کار شده از نوعی است که فقط در خودروهای فوق لوکس دست‌ساز با دو یا سه برابر قیمت بیشتر یافت می‌شود. همچنین تقریباً در همه جای کابین، چرمی دیده می‌شود که بالاترین کیفیت را در بین همهٔ محصولات مدرن جنرال موتورز دارد. در همین حال، قطعات پلاستیکی متناسب با قیمت خودرو هستند و مهم‌تر از همه با محصولات ارزان‌تر جنرال موتورز مشترک نیستند. البته در کابین اسکالید هنوز هم نواقصی به چشم می‌خورد. مثلاً بسیاری از دکمه‌ها همان‌هایی هستند که در شورلت وجود دارند و دسته‌های کنترلی پشت فرمان هم همان قطعات شورلت با تریم کرومی هستند.

تکنولوژی

مهم‌ترین ویژگی و تکنولوژی کابین اسکالید جدید نمایشگر ۳۸ اینچی منحنی OLED آن است. این نمایشگر درواقع از سه صفحه‌نمایش مختلف تشکیل شده که شامل صفحه آمپر دیجیتالی در مقابل راننده و نمایشگرهای لمسی در چپ و راست آن می‌شود. صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی در سمت راست آن در نوع خود چشمگیر هستند اما صفحه‌نمایش لمسی که سمت چپ صفحه آمپر قرار گرفته ویژگی بسیار جالب و جذاب و همین‌طور مفیدی است زیرا کامپیوتر سفری، انتخاب عملکردهای صفحه آمپر و کنترل‌های نمایشگر سربالا را از نمایشگر اصلی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدا کرده و بنابراین نیازی به جستجو برای پیدا کردن آن‌ها نیست.

کارایی و وضوح هر سه نمایشگر نیز بسیار عالی است خصوصاً صفحه آمپر که توانایی چشمگیری در نمایش نقشهٔ تمام صفحه، تصاویر دوربین دید در شب و تصاویر دوربین واقعیت افزوده دارد. البته این صفحه آمپر از سه مکان مختلف کنترل می‌شود که این کمی گیج‌کننده است. در همین حال، سیستم صوتی اسکالید با ۳۶ بلندگو را می‌توان در بین بهترین سیستم‌های صوتی خودروی بازار قرار داد. گوش دادن به موسیقی کلاسیک با این سیستم مثل نشستن در سالن ارکستر است و پس از مدتی گوش دادن به آن، سیستم‌های صوتی خودروهای ارزان‌تر حتی اگر خوب باشند هم آشغال به نظر می‌رسند.

صندلی‌های عقب و فضای بار

به سمت عقب که حرکت می‌کنیم خوشحال می‌شویم که کادیلاک در ردیف‌های دوم و سوم صندلی‌ها کیفیت متریال را کاهش نداده است. البته در ردیف سوم از پانل‌های پلاستیکی بیشتری نسبت به دو ردیف جلویی استفاده شده اما اینجا هم از کیفیت مطلوبی برخوردار است. همچنین پلت‌فرم جدید و سیستم تعلیق عقب مستقل، برای صندلی‌های ردیف سوم اسکالید معجزه کرده است و حالا این صندلی‌ها نه‌تنها برای بزرگ‌سالان فضای کافی دارد بلکه راحت هم هست؛ بنابراین حالا تنها دلیل برای خرید نسخهٔ کشیدهٔ اسکالید ESV می‌تواند فضای بار بیشتر باشد که در این نسخهٔ معمولی در هنگام باز بودن صندلی‌های ردیف سوم بسیار کم است.

رانندگی

شاسی جدید و سیستم تعلیق مستقل عقب اسکالید هم به‌اندازهٔ همهٔ پیشرفت‌های دیگر آن مهم هستند. در نسل جدید این ماشین اکسل صلب عقب پیکاپی جای خود را به طراحی چند اتصالی جمع‌وجورتری داده که در تیپ اسپرت پلاتینوم با فنرهای بادی و کمک‌های مغناطیسی همراه است؛ اما متأسفانه این ترکیب چشمگیر باید از پس یک اس‌یووی فول سایز شاسی نردبانی ۲.۷ تنی با رینگ‌های عظیم ۲۲ اینچی برآید. به همین دلیل، با وجودی که کمک‌فنرهای مغناطیسی جنرال موتورز جادو می‌کنند، کیفیت سواری اسکالید آن‌طور که انتظار داشتیم خوب نیست. سیستم تعلیق به‌خوبی حریف دست‌اندازهای بزرگ می‌شود اما موارد کوچک مثل تَرک‌ها و شکاف‌ها حتی در نرم‌ترین حالت رانندگی یعنی تورینگ، همه در داخل کابین احساس می‌شوند. البته امیدواریم این مشکل فقط در تیپ اسپرت پلاتینوم مورد آزمایش ما وجود داشته باشد و تیپ‌های لوکس بهتر باشند. بااین‌حال این تیپ اسپرت به دیفرانسیل لغزش محدود مجهز است که خیلی خوب کار می‌کند، حرکات بدنهٔ آن در پیچ‌ها به‌خوبی کنترل می‌شود، فرمان دقیق است و ترمزها پاسخگو هستند.

اولین تجربهٔ رانندگی با نسل جدید اسکالید، خودرویی شایستهٔ نام کادیلاک

پرفورمنس

اسکالید جدید در این تیپ اسپرت در آزمایش شتاب جانبی تنها ۰.۶ جی را به ثبت رساند که از نسل قبلی با اکسل صلب کمتر است. همچنین تعجب‌آور نیست که نسل جدید اسکالید در خط مستقیم هم کمی کُندتر از قبل شده است زیرا وزن خودرو ۷۶ کیلوگرم نسبت به نسل قبلی افزایش یافته اما قدرت موتور تغییر نکرده است. حتی دیفرانسیل لغزش محدود و گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک هم نمی‌توانند نسبت وزن به قدرت که از ۶.۳ کیلوگرم به هر اسب بخار به ۶.۵ کیلوگرم به هر اسب بخار رسیده را جبران کنند. به همین دلیل، اسکالید ۲۰۲۱ در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۰.۲ ثانیه نسبت به قبل کُندتر شده و حالا برای این کار به ۶.۱ ثانیه زمان نیاز دارد. به همین ترتیب، زمان پیمودن مسافت ۴۰۰ متر نیز با ۰.۲ ثانیه افزایش به ۱۴.۶ ثانیه رسیده است. از سوی دیگر اما اسکالید جدید در ترمز گیری پیشرفت چشمگیری داشته است به‌گونه‌ای که برای توقف از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به تنها ۳۷ متر فضا نیاز دارد که ۳.۶ متر کمتر از نسل قبلی است.

اولین تجربهٔ رانندگی با نسل جدید اسکالید، خودرویی شایستهٔ نام کادیلاک

مصرف سوخت

پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 اسکالید همچنان مثل نسل قبلی ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و صدایی عالی دارد. جنرال موتورز تلاش کرده با استفاده از نسخهٔ پیشرفته‌تری از سیستم غیرفعال کردن سیلندرها، مصرف سوخت این موتور را کاهش دهد اما عملاً این اتفاق روی نداده و مصرف سوخت هردو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک اسکالید جدید نسبت به نسل قبلی ثابت مانده و حتی در برخی مواقع کمی هم افزایش یافته است. البته استفاده از کروز کنترل تطبیقی می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف سوخت کمک کند. در آیندهٔ نزدیک تکنولوژی رانندگی نیمه‌خودکار پیشرفتهٔ سوپر کروز هم برای اسکالید ارائه خواهد شد.

اولین تجربهٔ رانندگی با نسل جدید اسکالید، خودرویی شایستهٔ نام کادیلاک

سخن پایانی

اسکالید برای کادیلاک مثل S کلاس برای مرسدس است و نسل جدید آن یک قدم بزرگ به سمت جلو برای کادیلاک محسوب می‌شود. اسکالید جدید پیش‌نمایش چیزی است که کادیلاک‌های آینده باید باشند. این محصولی است که کادیلاک برای رقابت با ژرمن‌ها به آن نیاز دارد. اسکالید سرانجام به خودروی لوکسی تبدیل شده که باید باشد. بله اسکالید مدل ۲۰۲۱ خودروی بی‌نقصی نیست و هنوز هم جای پیشرفت وجود دارد اما قسمت‌هایی که به پیشرفت نیاز دارند خیلی کمتر شده‌اند؛ بنابراین باید با قاطعیت بگوییم که سرانجام کادیلاک بازگشته است و امیدواریم همهٔ محصولات آیندهٔ این برند کهنه‌کار آمریکایی این‌گونه باشند.

اولین تجربهٔ رانندگی با نسل جدید اسکالید، خودرویی شایستهٔ نام کادیلاک

مشخصات فنی

Cadillac Escalade 2021
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۴۲۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۳ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر ترکیبی
طول ۵,۳۸۲ میلی‌متر
عرض ۲,۰۶۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۹۴۸ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۷۰ میلی‌متر
وزن ۲۷۳۸ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۰-۵۰ جلو/عقب
ظرفیت بکسل ۳۶۳۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
ظرفیت باک ۹۰ لیتر
حجم صندوق بار ۷۲۰ تا ۳۴۸۰ لیتر
قیمت پایه ۸۶,۸۹۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۱۰,۵۶۵ دلار
منبع
MotorTrend

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا