جمعه بازار تمبر و فیلاتلیک ایران در موزه ارتباطات راه‌اندازی شد


جمعه بازار تمبر و فیلاتلیک ایران در موزه ارتباطات راه‌اندازی شد

تهران - ایرنا - جمعه بازار تمبر و فیلاتلیک ایران در موزه ارتباطات در منطقه 12 شهر تهران راه اندازی شد.

«فیلاتلیک هر چیزی که به پست و تلگراف مربوط می شود؛ از تمبر گرفته تا سکه و اسکناس را شامل می‌شود».

«سعید شاهمیر» معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۲ تهران درباره راه اندازی جمعه بازار، تمبر و فیلاتلیک افزود: موزه داری و توسعه موزه ها در کشور از قدمت صد ساله برخوردار است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم فرهنگ یک کشور را بشناسیم باید سراغ موزه های آن شهر برویم، گفت: از اولین موزه در شهر تهران ۱۰۰ سال گذشته و در منطقه ۱۲ و قسمت شمالی مدرسه دارالفنون ایجاد شده است.

شاهمیر افزود: شهرداری با همکاری سازمان میراث فرهنگی اقداماتی را جهت فعالیت این جمعه بازار و احیای موزه انجام داده است.

وی با بیان اینکه گذر مقابل موزه ارتباطات فضایی بی‌دفاع شهری محسوب می‌شد و تجمعی از معتادان متجاهر و افراد آسیب‌دیده را در این بافت تاریخی داشتیم، بیان کرد: ورودی موزه ارتباطات همزمان با راه‌اندازی جمعه بازار تمبر پس از ۳۷ سال بازگشایی شد و این محل می‌تواند مکان مناسبی برای نمایش انواع تمبرها در پایتخت باشد.

معاون شهردار منطقه ۱۲ برپایی این جمعه بازار را در راستای ایجاد رینگ گردشگری دانست و ادامه داد: شهرداری برنامه‌های گسترده‌ای جهت توسعه رینگ گردشگری و احیای مراکز میراثی در تهران انجام داده است و توجه به مبحث گردشگری و مرمت بافت‌های قدیمی را مدنظر دارد.

فعالیت ۲۴ موزه در منطقه ۱۲ تهران
وی با بیان اینکه ‌۲۴ موزه در منطقه ۱۲ تهران فعال است، گفت: یک موزه نیز توسط مدیریت شهری با عنوان موزه عروسک‌ها ساخته شده که زیرساخت و زیربنای آن را شهرداری تهران فراهم کرده است.

معاون شهردار منطقه ۱۲ ادامه داد: این موزه به صورت مشارکتی با برخی از فعالین این حوزه مانند مرضیه برومند (کارگردان، نویسنده و بازیگر)، میراث فرهنگی و شهرداری اداره می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت