قیمت مرغ در قزوین هفته آینده اعلام می‌شود


قیمت مرغ در قزوین هفته آینده اعلام می‌شود

معاون بازرگانی سازمان صمت استان قزوین اعلام کرد: ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ را 20 هزار و 400 تومان اعلام کرده است که مرغداران نسبت به این قیمت معترض هستند به همین منظور هفته آینده برای بررسی و اعلام قیمت نهایی مرغ در قزوین کارگروه مجزایی با حضور نمایندگان سازمان‌های مربوطه تشکیل خواهد شد.

مجید برزگر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرده است که مرغداران نسبت به این قیمت معترض هستند و این قیمت تنها در صورتی محقق خواهد شد که تمام نهاده مرغداران به‌صورت دولتی تأمین شود اما با توجه به افزایش ۲ تا سه برابری قیمت دلار، قیمت نهاده نیز افزایش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد نهاده مورد نیاز استان با قیمت مصوب و دولتی تأمین می‌شود و مرغداران بقیه نهاده خود را از بازار آزاد تهیه می‌کنند. در برخی از استان‌ها به‌دلیل پایین بودن سهمیه نهاده دولتی قیمت مرغ را ۲ نرخی اعلام کردند، یک نرخ قیمت مصوب و نرخی دیگر بیش از قمیت مصوب بود. اما ماه گذشته در استان قزوین برای جلوگیری از نابسامانی قیمتی حد وسط را اعلام کردیم تا مصرف‌کننده و تولیدکننده متضرر نشوند.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر به تولیدکنندگان فشار بیاوریم ممکن است مرغ خود را در خارج از استان عرضه کنند و بازار با مشکل مواجه شود، هفته آینده در استان برای بررسی و اعلام قیمت نهایی مرغ در قزوین کارگروه مجزایی با حضور نمایندگان سازمان‌های جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات حکوکتی، مرغداران، اتحادیه و کشتارگاه‌ها تشکیل خواهد شد البته این کارگروه علل افزایش قیمت گوشت قرمز را نیز بررسی خواهد کرد.

وی اعلام کرد: برای تعادل‌بخشی به بازار مرغ، به مدت ۲ هفته روزانه ۱۵ تُن مرغ منجد با قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان در سطح استان عرضه خواهد شد.

برزگر در خصوص افزایش قیمت مرغ در تعطیلات و روزهای پایانی هفته گفت: معمولاً پایان هفته کشتار کم و در مقابل تقاضا برای مرغ افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند، برای مثال قیمت مرغ در روز پنج‌شنبه اول آبان به ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان قزوین متذکر شد: آمار جوجه‌ریزی در مهر ماه ۲ میلیون قطعه بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی اشاره کرد: در پی افزایش قیمت دام زنده قیمت گوشت قرمز نیز افزایش پیدا کرده و مقرر شده است علل افزایش قیمت آن بررسی شود. در بازار قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله و گوسفندی مخلوط ۱۱۰ هزار تومان، ران و سردست گوسفندی نیز هر کیلوگرم ۱۳۵ هزار تومان است.

کمبود روغن جامد سراسری است

برزگر در خصوص کمبود روغن جامد در بازار توضیح داد: کمبود روغن جامد سراسری بوده و علت آن تغییر نرخ ارز واردات از ارز ۴۲۰۰ تومانی به نیمایی است به همین دلیل واحدهای تولیدی با مشکل مواجه شدند، در حال حاضر بسته‌بندی روغن جامد متفاوت است و بخشی از افزایش قیمت نیز به‌دلیل افزایش هزینه بسته‌بندی روغن جامد بوده است و شرکت‌ها نیز درخواست افزایش قیمت دادند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مواد اولیه شرکت‌های تولید روغن، وارداتی است دولت برای تعادل‌بخشی به بازار روغن، بانک مرکزی را موظف کرد تا به کالاهای رسوب شده در گمرک ارز تخصیص دهد.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان قزوین با بیان اینکه بخشی از تقاضای موجود روغن جامد در بازار تقاضای کاذب است، ادامه داد: در حال حاضر قیمت روغن جامد ۴.۵ کیلیویی ۵۷ هزار تومان است و هفته گذشته توسط چهار نمایندگی، ۴۰ تُن روغن جامد در استان عرضه شد و بازرسان سازمان صمت نیز بر توزیع آن نظارت کردند.

وی عنوان کرد: در استان ۲ واحد تولید روغن مایع وجود دارد که متعهد شدند در قبال تأمین مواد اولیه، برای مصارف خانگی تولید داشته باشند تا بازار متعادل شود. از زمانی که مواد اولیه را در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌دهیم تمامی مراحل زنجیره مصرف در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود و امکان انحراف وجود ندارد، البته باید بگوییم که قفسه فروشگاه‌ها مملو از روغن مایع است و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

برزگر اعلام کرد: قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ نیز ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان است و مشکلی در تأمین نیاز بازار در استان وجود ندارد. شکر نیز به میزان کافی در استان موجود است و کمبودی در واحدهای صنعتی و صنفی وجود ندارد، قیمت هر کیلوگرم شکر فله ۷۳۰۰، بسته‌بندی یک کیلویی ۸۷۰۰ و بسته‌بندی ۸۰۰ گرمی نیز ۷۰۰۰ تومان است.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان قزوین در پایان یادآور شد: بازرسی‌ها به‌صورت حضوری، گشت مشترک و دوره‌ای انجام و با متخلفان برخورد می‌شود، مردم نیز می‌توانند شکایات خود را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط