بندر آستارا به شبکه حمل و نقل کانتینری دریای خزر پیوست


بندر آستارا به شبکه حمل و نقل کانتینری دریای خزر پیوست

آستارا - ایرنا - مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر گفت: صادرات محصولات کشاورزی به وسیله کانتینرهای یخچالی از بندر آستارا آغاز شد و این بندرگاه از این پس به شبکه حمل و نقل کانتینری دریای خزر پیوست.

به گزارش خبرنگار ایرنا داوود تفتی روز جمعه در حاشیه صادرات محصولات کشاورزی از بندر آستارا اظهار کرد: برای حمل محصولات کانتینری یخچالی، یک خط دریایی به مقصد آکتائوی قزاقستان ایجاد شده و هر دو هفته یک‌ بار حمل و نقل می شود.

وی بیان کرد: محصولاتی که توسط این کانتینرهای یخچالی حمل می ‌شود شامل میوه، گل و گیاه بوده و مورد نیاز کشورهای سی آی اس (کشورهای همسود مستقل) نظیر روسیه و قزاقستان است.

وی ادامه داد: با فعال شدن این شبکه حمل و نقل کانتینری در بندر آستارا برای ۷۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود و از طریق این شبکه، محصولات کشاورزی شمال‌ غرب کشور از استان ‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و گیلان ‌از بندر آستارا صادر خواهد شد.

فرماندار آستارا هم گفت: تاکنون امکان حمل ‌و نقل دریایی با کانتینرهای یخچالی در این بندر فراهم نبود و سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت سرمایه‌ گذاری کاوه برای راه اندازی آن تلاش خوبی انجام داده اند.

عباس صابر از صادرکنندگان و واردکنندگان تره ‌بار و کیوی خواست، با برنامه زمان ‌بندی ‌شده از طریق بندر آستارا به صادرات و واردات کالاهای خود اقدام کنند.

رئیس اداره بندر و دریانوردی شهرستان آستارا هم اظهار کرد: امسال حدود ۱۱۷ هزار تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری ‌شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۷ درصد افزایش داشته است.

کیانوش امیری افزود: لایروبی، ایجاد سه پست برق داخل محوطه، محوطه‌ سازی به مساحت هشت هکتار و احداث اسکله ۷۵ متری از طرح های عمرانی در دست احداث در بندر آستاراست و پس از بهره‌ برداری از اسکله مذکور، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا از ۷۰۰ هزار تن به یک میلیون تن افزایش خواهد یافت.

بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تن طراحی شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران