شبکه آب و فاضلاب شهرستان کارون با چهار اقدام اساسی ساماندهی می‌شود


شبکه آب و فاضلاب شهرستان کارون با چهار اقدام اساسی ساماندهی می‌شود

اهواز- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: برای بهبود وضعیت آب و فاضلاب شهرستان کارون چهار اقدام اساسی در دست پیگیری و اجرا است که تا پایان دولت دوازدهم اجرا و تکمیل می‌شوند.

به گزارش ایرنا صادق حقیقی پور شامگاه جمعه در نشست با مردم و نمایندگان شهرستان کارون اظهار داشت: در راستای خدمت رسانی به مردم کارون چهار اقدام اساسی پیش بینی شده است که نخستین گام تاسیس اداره آب و فاضلاب در کوت عبدالله است تا خدمات آب و فاضلاب این شهرستان وابسته به شهر اهواز نباشد.

وی وضعیت فاضلاب در شکاره و کوت عبدالله شهرستان کارون را نامطلوب دانست و با بیان اینکه در این منطقه کمتر از ۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده است و باید اقدام ویژه‌ای برای این منطقه صورت گیرد اظهار داشت: به منظور ساماندهی شبکه فاضلاب شهرستان کارون حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

حقیقی پور در خصوص وضعیت شبکه آب آشامیدنی شهرستان کارون نیز گفت: آب شهرستان کارون از سه منبع تامین می شود. آب منطقه کوت عبدالله قدیم از تصفیه خانه کوت عبدالله، مناطق شرقی شهرستان از شوشتر و آب مناطق شمالی شهرستان کارون از تصفیه خانه شماره یک و ۲ اهواز تامین می شود که برای ارتقای کیفیت آب این منطقه تصفیه خانه کوت عبدالله در حال بازسازی است و تا کنون ۲ دستگاه پمپ آب برای آن خریداری شده است.

مدیر عامل آبفا خوزستان ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک وضعیت آب آشامیدنی این شهرستان بهبود یابد و تا پایان دولت دوازدهم ، شبکه آب اهواز به تصفیه خانه دز متصل می شود که کیفیت بالایی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گام سوم بهبود ظرفیت شبکه آب آشامیدنی شهرستان کارون را افزایش ظرفیت و سهم شهرستان کارون از خط انتقال آب حیات شوشتر اعلام کرد و افزود: آب حیات شوشتر نیز کیفیت بالایی دارد که به مناطقی از کوت عبدالله اختصاص خواهد یافت. ضمن اینکه به عنوان چهارمین اقدام اصلاح شبکه آب شهرستان کارون نیز در دست پیگیری است.

در شهرستان کارون مناطق شهرک بسیج، خیابان امام رضا، کوی شهید نورانی درویشیه و گاومیش آباد مشکل اساسی فاضلاب دارند.

کیفیت آب آشامیدنی شهرستان کارون نیز بسیار پایین است که نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

کارون که از توابع شهرستان اهواز بود با مصوبه هیات دولت در بهمن ماه سال ۱۳۹۱ از این شهرستان جدا و مستقل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا